پرشین خودرو: احداث جایگاه های ” سی.ان.جی ” در برخی شهرک های مسکونی

Author:

 

مدير طرح احداث و توسعه جايگاه هاي CNG شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت : در راستای  گسترش جایگاه های سی.ان.جی کشور و با هدف جلوگیری از پیمایش مسیرهای طولانی جهت سوخت گیری و در پی آن کاهش اتلاف انرژی  و آلودگی هوا ، تصمیم به احداث جایگاه های متوسط  در شهرک های مسکونی دارای فضای لازم استاندارد گرفته ایم.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری پرشین خودرو، منصور ریاحی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به وجود توانایی طراحی و ساخت کمپرسور در مقیاس های مختلف در کشور ،افزود : اگر استانداردهای لازم در رابطه با فضای احداث طرح فراهم باشد ،محدودیتی برای اجرای این طرح وجود ندارد و جایگاه هایی با ظرفیت 150 تا  250  مترمکعب در صورت درخواست متقاضی در اسرع وقت احداث خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در اجرای این طرح، بیان داشت :در مواردی با معرفی از سوی سازمان شهرداری وتامین زمین جایگاه توسط شهرک مورد نظر،تجهیزات به صورت رایگان ارائه خواهد شد اما هزینه ساخت جایگاه و خرید انشعابات برعهده هیئت امنا شهرک مربوطه خواهد بود.

مدير طرح احداث و توسعه جايگاه هاي CNG شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران اظهار کرد:  دراجرای این طرح ،عمومیت رفت و آمد به شهرک های مربوطه مورد توجه است، نباید شهرک به صورتی باشد که فقط دسترسی اختصاصی انجام گیرد .

ریاحی ،تصریح کرد : ادارات دولتی و خصوصی نیز با تقبل هزینه اجرای طرح و در صورت دارا بودن فضای مناسب ، می توانند از جایگاه سوخت سی.ان.جی برخوردار گردند.

وی با اشاره به  برآوردهای صورت گرفته از اجرای این طرح اظهار داشت : در حال حاضر 2هزار و 227  باب جایگاه سی.ان.جی در کشور وجودارد و پیش بینی می شود حدود 80 جایگاه نیز از طریق اجرای این طرح و با مشارکت بخش خصوصی به تعداد جایگاه ها اضافه گردد.

منبع : http://www.ircng.ir