نازل اتوماتیک بنزین

Author:

نازل اتوماتیک بنزین به صورت خودکار از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. کوچک، تمیز، با وزن کمتر،که باعث استفاده راحت برای مصرف کننده شده است.
نازل اتوماتیک بر اساس کنترل آسان در سرعت و دبی کم بهبود یافته است و دارای قطع کن اتوماتیک با طول عمر بالا

نازل بنزین چیست ؟

فرآیند سوختگیری بنزین لازمه کنترلی است که توسط نازل سوخت (Nozzle) انجام می‌­شود. افراد با استفاده از نازل می ­توانند به راحتی و دقیق مقدار سوخت تحویلی به باک خودروی خود را تعیین کنند. در واقع می‌­توان گفت این وسیله یک کنترلر برای سیستم توزیع سوخت است که در پمپ بنزین ها توسط مشتری عمل می­‌کند. نازل بنزین به عنوان یک کنترلگر اولیه سیستم توزیع سوخت مطرح می شود و به طور خلاصه با سه تابع کنترلی ابتدایی کار می‌­کند:

  • کنترل سوخت تحویلی
  • جلوگیری از بیش از حد پر شدن مخزن
  • از تخلیه مایع درون شلنگ پس از پایان عملیات سوخت­گیری جلوگیری می­‌کند.

پمپ بنزین برای داشتن عملکرد کنترلی بهتر نیاز به نصب تجهیزات دیگری هم دارد. به طور مثال نازل پمپ بنزین می­‌تواند مجهز به مکانیزمی باشد که تا وقتی نازل درون لوله پرکننده باک قرار نگرفته است اجازه عبور سوخت داده نشود.یا برخی از نازل ­‌ها به سنسور فشار مجهز می­‌شوند که تا زمانی که سیستم سوخت رسان به فشار مناسب نرسیده اجازه عبور سوخت از آن داده نمی­‌شود. این موارد به صورت کاملا اتوماتیک اجرا میشود و نیازی به دخالت هیچ اوپراتوری ندارد.

این دیسپنسر ­های مورد استفاده در جایگاه‌­ های سوخت باید به دستگاه قطع کن خودکار مجهر باشند تا از پر شدن بیش از اندازه باک جلوگیری کند. استفاده از این شیر ­ها احتمال سر ریز شدن باک و ریختن سوخت بر بروی زمین که بسیار خطرناک بوده را کاهش می‌­دهند.

این نازل ها به وسیله ای به نام شیر قطع کن اتوماتیک نیز مجهر شده اند. که یکی از روش های استفاده از آن روش ونتوری است. در این روش یک شیلنگ هوای کوچک در طول خرطومی نازل کشیده شده است. مکانیزم این شلنگ هوا که دهانه آن در انتهای لوله نازل قرار دارد به صورت تنفس است، به صورتی که تا جایی که هوا از داخل شلنگ عبور می­ کند، سوخت از نازل جریان می­ یابد. اما زمانی که سطح سوخت بالا آمده و ورودی هوای این شلنگ را می­بندد، مکانیزم قطع کن عمل کرده و باعث بسته شدن خروجی شیر نازل می شود و تا زمانی که خروجی شلنگ باز نشود، و از تحویل سوخت توسط نازل ممناعت میکند.