بنزین استاندارد، مطالبه عمومی مردم از دولت

Author:

 

شهرهای بزرگ کشور در پنج ماه نخست امسال براساس مطالعات انجام شده سازمانها و مراجع ذی صلاح روزهای خوبی را با آسمان آبی سپری کردند که دست کم در هشت سال گذشته بی سابقه بود.

 

گرچه منشا آلودگی هوای شهرها تنها خودروها نیستند و عوامل مختلفی مانند کارخانه ها و منابع گرمازا هم در این آلودگی تاثیر دارند، با این همه گذراندن بیش از ١١٠ روز با هوای سالم از مجموع ١٥٥ روز ممکن نشان از آن دارد که سیاستهای وزارت نفت در توزیع بنزین و دیگر فرآورده های نفتی  با استاندارد یورو٤  به ثمر نشسته و تاکید این تشکیلات بر قطع توزیع بنزینهای غیرمتعارف با ترکیباتی خطرناک، منطقی و درست بوده است.
مردم نیز باوجود هجمه رسانه ای جریانهای دلالی و سودجو به وزارت نفت به دلیل قطع تولید و توزیع فرآورده های مسموم، به این روند واکنشی مثبت داشته اند و از آن استقبال می کنند و اکنون توزیع فرآورده های  یورو ٤ و باکیفیت به یک مطالبه عمومی و مردمی در سراسر کشور بدل شده است.
این که دولت تدبیر و امید با درک و دریافت درست از مطالبات مردمی اکنون در کار تولید و توزیع فرآورده های نفتی، استانداردهای زیست محیطی را رعایت کرده،  از تکرار رفتار گذشتگان اجتناب می کند، نشانگر توجه عمیق و ژرف دولت به سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم است؛ مردمی که از دولت، توقع دارند به آنها اهمیت بدهد و براساس چرخشهای روزمره و بی فکر تصمیم نگیرد و آنها را در همه حال به عنوان مالکان انقلاب در نظر بگیرد و مطالبات آنها را جدی بپندارد.
باوجود موج وسیع تبلیغاتی جریانهای مشکوک خبری وابسته به برخی جناحهای سیاسی و جریانهای دلالی و تلاش گسترده آنها برای مخدوش کردن واقعیتها، دولت و به طور خاص وزارت نفت موفق شدند مطالبه مردم را پاسخ دهند و این مهم به دلیل ابعاد گسترده تبلیغات منفی رسانه های مشکوک و بی شناسنامه گرچه به دشواری انجام شد، اما سرانجام به نتیجه رسید و امروز دولت با این پدیده روبروست که خواست عمومی در اقصی نقاط کشور به سوی توزیع بنزین با استاندارد یورو ٤ در کل پهنه میهن اسلامی است.
دولت برای انجام این مهم در کنار تولید بنزین باکیفیت و مبتنی بر استاندارد یورو ٤ بنزین استاندارد را هم به میزان کافی توزیع کرده و می کند تا از رنجها و نگرانیهای بهداشتی و زیست محیطی مردم در حد مقدورات خود بکاهد.
تلاش برای افزایش تولید بنزین با استاندارد یورو٤ و تامین و توزیع بنزین در سطح کشور از جمله اقدامات سازنده دولت در سال مدیریت جهادی بوده است که با عزمی سترگ و مثال زدنی باوجود همه دشواریهای ناشی از تحریمها و تبلیغات سوء دشمنان داخلی و خارجی انقلاب به ثمر رسید.
این برنامه ریزیها با تلاش برای تکمیل هرچه سریعتر زیرساختهایی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تکمیل و توسعه طرحهای پالایشی ابعادی گسترده تر هم می یابد تا جایی که ان شاالله در آینده ای نه چندان دور بتوانیم مرکز تولید و صادرات بنزین و دیگر فرآورده ها با استاندارد یورو ٤ در کل منطقه بشویم. اکنون با مدیریت مدبرانه دولت یازدهم و به طور خاص وزارت نفت، بنزین دیگر نه تنها پاشنه آشیل نظام نیست، بلکه نقطه قوت آن است.
بازگشت مدیران نفتی به صنعت نفت، در کنار آن که توانست قطار از ریل خارج شده  صنعت نفت را به ریل خود بازگرداند، تهدیدها را هم به فرصت بدل کرد تا جایی که می توان ادعا کرد که مدیرانی که هشت سال کشور را در عرصه جهاد و دفاع بخوبی اداره کردند، این توان و بضاعت را دارند که کشور را از گذرگاههایی مانند تحریم و… بخوبی عبور دهند.
وزارت نفت به نمایندگی از دولت تدبیر و امید می کوشد همچنان در این عرصه پیشتاز باشد و پاسخگوی مطالبات مردمی باشد که ولی نعمتان انقلاب اند.

منبع : http://www.shana.ir