۷۲ ایستگاه CNG آذربایجان غربی به سیستم مانیتورینگ متصل می شوند

Author:

 

2107821

ارومیه – مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: تا پایان نیمه نخست امسال ۷۲ ایستگاه CNG آذربایجان غربی به سیستم مانیتورینگ مجهز می شوند.

منصور صادقیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ ایستگاه CNG به این سیستم مجهز هستند افزود: با تحت پوشش قرار گرفتن ۷۲ ایستگاه باقی مانده، همه ۱۱۴ ایستگاه CNG  آذربایجان غربی به سیستم مانیتورینگ و قرائت از راه دور متصل می شوند.

وی با بیان اینکه برای اجرا و راه اندازی این سیستم برای هر ایستگاه، ۵۵ میلیون ریال هزینه صرف می شود اظهارداشت: علاوه بر ۴۲ ایستگاه CNG  ۹ مورد از سایر صنایع در استان آذربایجان غربی نیز تحت پوشش این سیستم قرار دارند.

صادقیان با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی ۶۳۵ مشترک در بخش مصارف عمده دارد گفت:از این تعداد ۴۶۲ مورد آن، مصارف بالای ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت دارند.

وی در خصوص اتصال شهرک های صنعتی استان به شبکه گاز طبیعی کشور عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ شهرک صنعتی در این استان به شبکه گاز طبیعی کشور متصل هستند و تاکنون ۷۴۶ واحد صنعتی در این استان به شبکه سراسری گاز پیوسته ‌اند.  

صادقیان با اعلام اینکه گازرسانی به شهرکهای صنعتی با کاهش هزینه های تولید نقش مهمی را درافزایش ارزش افزوده و به تبع آن توسعه و اشتغالزایی ایفا می کند اظهارداشت: در این راستا گازرسانی به شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی نیز از اولویت های شرکت گاز این استان است.  

وی اضافه کرد: بهره مندی صنایع همچنین نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست دارد که از این جهت نیز همکاری نهادها و سازمانها جهت تسریع در پروژه های گازرسانی آذربایجان غربی مهم و در راستای توسعه این استان است.

 مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد سبد انرژی در استان آذربایجان غربی به گاز طبیعی اختصاص دارد افزود : در حال حاضر بیش از ۷۷۵ هزار مشترک گاز طبیعی در این استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی با اشاره به بحث آلودگی هوا و نقش گاز طبیعی در کاهش این آلودگی ها خاطر نشان کرد: خودروها به عنوان یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوای شهرها هستند که باید با افزایش سهم گاز طبیعی به عنوان سوخت خودورها گام مهمی در راستای کاهش آلودگی هوا و عواقب مخرب آن برداشت.

صادقیان افزود : ۴۷ درصد خودروهای استان آذربایجان غربی از گاز طبیعی به عنوان سوخت خودروها استفاده می کنند و شرکت گاز استان در تلاش است که این سهم افزایش یابد. م

دیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تامین پایدار انرژی را نیازمند همکاری و هماهنگی سازمانها و نهادهای مختلف دانست و گفت : در صورت تامین اعتبارات و هماهنگی و همکاری نهادها و سازمانها سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان آذربایجان غربی بیشتر و شاخص های رفاه نیز ارتقا می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر