۶۰ درصد جایگاه‌های CNG استان بوشهر استاندارد نیستند

Author:

جنوب پرس: مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد جایگاه‌های CNG استان بوشهر استاندارد نیستند که مهلتی یک ماهه برای رفع مشکلات به آنها داده شده است.


به گزارش جنوب پرس:

به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند با اعلام این موضوع اظهار داشت: از تعداد ۳۱ جایگاه CNG استان بوشهر، تنها ۱۱ جایگاه موفق به اخذ پروانه استاندارد شده‌اند که این نشان از غیراستاندارد بودن حداقل ۶۰ درصد از این جایگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به تأکید قانون بر قطع انشعاب گاز جایگاه‌های CNG غیراستاندارد توسط شرکت گاز، اظهار داشت: با توجه به حساسیت و خطرآفرینی جایگاه‌های CNG ، استاندارد آن‌ها اجباری بوده و در صورت عدم اخذ گواهی استاندارد، طبق قانون باید انشعاب گاز جایگاه توسط شرکت گاز استان، قطع شود.

بهره‌مند اذعان داشت: استانداردهای جایگاه CNG ، ۱۰۷ بند دارد که در صورت رعایت ۱۶ بند بحرانی، می‌تواند به حداقل استانداردهای مورد نظر دست یافته و گواهی استاندارد ملی را اخذ کند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از فراخوان یک ماهه استانداردسازی جایگاه‌ها، به عنوان آخرین مهلت یاد کرد و گفت: تمام جایگاه‌های غیراستاندارد، از ابتدای آذرماه به مدت یک ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ استانداردهای مربوطه، اقدام کند، در غیر اینصورت تمام جایگاه‌های CNG غیراستاندارد پس از اتمام این مهلت، علاوه بر پلمپ و معرفی به مراجع قضایی، توسط شرکت گاز استان بوشهر قطع انشعاب خواهند شد.

منبع: جنوب پرس