کارمزد جایگاه داران و نرخ CNG در انتظار تصمیم شورای اقتصاد

Author:

 تین نیوز | رئیس انجمن صنفی CNG کشور در حالی از کاهش قیمت این محصول در کشور سخن به میان می آورد که ماه هاست از ارسال مصوبه این کار به هیئت دولت می گذرد. احتمالا پس از پذیرش این درخواست قیمت گاز CNG به 500 تومان در هر کیلو گرم خواهد رسید.

اردشیر دادرس در گفتگو با تین نیوز با اشاره به نیاز مصوبه دولت در این باره افزود: با وجود گذشت زمان زیادی از ارسال درخواست به وزارت خانه متبوع اما، تا کنون پاسخی به این اتحادیه داده نشده است.

وی ازپیشنهاد انجمن صنفی در کاهش نرخ سوخت CNG به 500 تومان خبر داد وتصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، سرعت بخشی در تصمیم گیری دولت و شورای اقتصاد در این بخش ضروری به نظر می رسد.

دادرس همچنین از تلاش انجمن صنفی CNG در به نتیجه رسیدن تغییر نرخ کار مزد جایگاه داران سخن به میان آورد و افزود: منتظر هستیم تا شورای اقتصاد با تشکیل جلسه نسبت به این موضوع مهم و اساسی تصمیم گیری کند.

رئیس انجمن صنفی CNG اظهار داشت: بیش از 8 ماه از ارائه درخواست تغییر نرخ کارمزد جایگاه داران سوخت CNG به دولت می گذرد و این بخش کماکان با نرخ زیان ده قبل به کار خود ادامه می دهد. دور از انصاف به نظر می رسد که جایگاه داران با کارمزد اندک سابق به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با ابراز تاسف از عدم تصمیم گیری سریع در دو بخش کاهش نرخ سوختCNG و افزایش میزان کارمزد جایگاه داران، گفت: امید می رود شورای اقتصاد هر چه سریعتر به منظور رسیدگی به این دو مبحث مهم جلسه ویژه ای را تشکیل دهد. در شرایط فعلی با توجه به سقوط قیمت جهانی نفت و به تبع آن کاهش بهای گاز صادراتی در بازارهای منطقه در ایران گران ترین CNG در بین کل کشورهای جهان عرضه می شود.
 
دادرس با بیان اینکه اخیرا طرح جدید پیشنهادی کاهش قیمت CNG به هیات دولت، وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس ارسال شده است، بیان کرد: در شرایط فعلی تناسب قیمت بین بنزین و CNG در کشور حدود 55 تا 60 درصد است که این تناسب باید به25 تا 30 درصد کاهش یابد.
 
وی در پایان با اعلام اینکه کاهش قیمت CNG می تواند منجر به افزایش مصرف این حامل انرژی شود و به نوعی مصرف بنزین در کشور مدیریت شود، خاطرنشان کرد: قیمت های فعلی CNG نمی تواند منجر به رقابت با بنزین شود و عملا مصرف بنزین با تثبیت قیمت ها در سال 1394 با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

  منبع: www.cngmag.ir