نگاه صادراتی در صنعت CNG تقویت شود

Author:

 نائب رئیس انجمن ارشد خودروهای گازسوز آسیا با بیان اینکه هم اکنون اکثر تجهیزات سنعت CNG در داخل کشور ساخته می‌شود گفت: بعد از لغو تحریم‌ها باید نگاه صادراتی در کشور تقویت شود.

امیر خاکی نائب رئیس انجمن ارشد خودروهای گازسوز آسیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امروزه محدودیتی که در منابع سوخت‌های فسیلی وجود دارد کشورهای منطقه را بر این داشته که به دنبال سوخت‌های جایگزین باشند چرا که برزیل به دلیل دارا بودن صنعت نیشکر به واسطه کشاورزی از سوخت الکلی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: ایران نیز به دلیل داشتن منابع غنی گاز سی ان جی را به عنوان بهترین سوخت پاک برای کشور طراحی کرده چرا که ایران بعد از روسیه رتبه اول را در این صنعت به خود اختصاص داده است.

خاکی ادامه داد: موضوع گاز طبیعی برای صادرات یکی از مقوله‌هایی است که بعد توسعه آن نیاز به زیرساخت‌های صادراتی است که این امر به دلایل سیاسی رشد نکرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ایران در حوزه داخلی‌سازی صنعت سی ان جی رشد بسیار مناسبی داشته به طوری که توانسته تمام تجهیزات از جمله گیت و مخزن و کمپرسور را در داخل تولید نماید.

نائب رئیس انجمن ارشد خودروهای گازسوز آسیا افزود: بعد از لغو تحریم‌ها این انجمن سعی بر آن دارد که نگاه خود را به سمت توسعه ارتقا دهد.

منبع: خبرداغ