نخستین آزمایشگاه مخازن CNG خودروها در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

Author:

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس گفت: نخستین آزمایشگاه مخازن CNG خودروها در استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، سیدعلی جعفری ایوری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار آزمایشگاه( تست) هیدرواستاتیک مخازن CNG خودروها در سطح استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس افزود: این آزمایشگاه( تست) هیدرواستاتیک در سال‌های گذشته به صورت پایلوت در استان‌های البرز، تبریز و کرمانشاه اجرا شد اما در هیچ استان کشور به بهره‌برداری نرسید.

وی با اشاره به اینکه هدف از این تست، جلوگیری از ترکیدگی و انفجار مخازن CNG و خطرات جانبی آن است، ادامه داد: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با راه‌اندازی این آزمایشگاه پیشرو در کشور خواهد بود.

دبیر کارگروه تخصصی استاندارد سازی کیفیت کالا و خدمات شرق گلستان تصریح کرد: در این تست، میزان انقباض و انبساط و خستگی جداره مخازن به مدت تقریبا 10 دقیقه مورد آزمون قرار گرفته و چنانچه تست با موفقیت انجام شود قابل استفاده و در غیر این صورت با پانچ و سوراخ کردن معدوم شده تا از حوادت احتمالی ترکیدگی و تلفات جانی و مالی جلوگیری شود و بدون آزمون این مخازن به مانند یک بمب متحرک تلقی می‌شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: همه مخازن CNG و کپسول اکسیژن بیمارستان‌ها به صورت میانگین 10 تا 15 سال عمر می‌کنند که باید پس از 5 سال این تست انجام شده و در صورت تائید مخزن هر 3 سال یک‌بار این آزمایش دوباره انجام شود.

وی اظهار کرد: مقدمات اولیه کار این آزمایشگاه به پایان رسیده و امید داریم پس از استانداردسازی در خرداد ماه به بهره‌برداری برسد.

جعفری ایوری گفت: برای راه‌اندازی این آزمایشگاه با آورده شخصی شرکت نزدیک به 300 میلیون تومان قابل راه‌اندازی است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اختراع جدید در گنبدکاووس اظهار کرد: شرکت صنعتی و معدنی صدف کوهی دره دم دم گلستان در کنار تولید خوراک دام و طیور خود، به بخشی از تولید بلوک سبک NAAC پرداخته است.

جعفری ایوری اظهار داشت: این اختراع در حین سبکی، بسیار مقاوم و برای استفاده در ساخت ساختمان مناسب است و در سه رده پانل جداکننده، سازه‌ای و نیم سازه‌ای تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: این بلوک اختراع شده در حال تدوین استاندارد است و پس از استانداردسازی به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع: www.tasnimnews.com