معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت : در سال گذشته ۴۹۰ هزار خودرو به صورت دو گانه سوز عرضه شده است

Author:

 

عزیزاله گودرزی، معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت، آنچه که در ارتباط با خودرو است، ظرفیت ایجاد شده تولید خودرو در کشور حدود ۲ میلیون است .

مهندس عزیزاله گودرزی درنشست تخصصی نمایشگاه و همایش ملی صنعت CNG و سوخت های جایگزین، همچنین عنوان کرد که : بخشی از این قطعات ممکن است منفصله باشد اما ظرفیت مونتاژی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در کشور ایجاد شده است. در سال گذشته از این ظرفیت ۴۹۰ هزار خودرو به صورت دو گانه سوز عرضه شده اما بعد از آن روند نزولی داشتیم. در سال جاری ۸۹ هزار خودرو دوگانه سوز ارائه کردیم که امیدواریم به ۲۰۰ هزار برسانیم.

وی همچنین افزود: در بحث آلایندگی و مصرف سوخت باید بگوییم که اقدامات لازم در بخش مصرف سوخت انجام شده و از ابتدای بهمن ماه اجرایی می شود. در خصوص آلایندگی، اهداف وزارت صنعت، معدن، تجارت (صمت) خروجی بر مبنای کربن است که باید به ۱۱۰ گرم کربن برسانیم. آنچه مسلم است ما در ارتباط تولید خودرو هیچ مشکلی برای ارائه گاز سوز نداریم و ظرفیت ما مشکلی ندارد. از مسائل اصلی که در این زمینه داریم مشکل تقاضا است زیرا این مساله تابع تقاضا است. بعد از تحریم شرایط خودرو در تولید و عرضه بهتر خواهد شد.

معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت تصریح کرد: امروز باید بر تقاضا تمرکز کنیم تا بتوانیم به تحریک تقاضا برسیم زیرا در صورت نبود تقاضا این پروژه ناقص باقی خواهد ماند لذا باید افکار و انرژی را به این سمت سوق دهیم.

گودرزی افزود: برای تحریک تقاضا چاره ای جز مدیریت خودروهای در حال تردد نداریم زیرا اگر بررسی و بازرسی نداشته باشیم عامل منفی در انگیزه مردم ایجاد می کنند. لذا اگر بر مدیریت ایمنی نظارت پیدا نکنیم، عامل منفی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: وزارت نفت تا امروز بیشترین انرژی را برای مدیریت این کارگذاشته است اما الان همه به صورت مدیریت مجزا عمل می کنند لذا اگر اهداف و سیاستگذاری ها تدوین نشود و وحدت رویه ایجاد نشود و در قوانین و آیین نامه های کشور منعکس نشود آینده این کار دچار مشکل می شود.

معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت تصریح کرد: لذا تدوین اهداف بلند مدت حداقل ۵ ساله برای این کار یک ضرورت است که در صورت انجام نشدن مشکلات جدی ایجاد می شود.

منبع: www.cngmag.ir