مطالعه چهار ميدان نفتي و گازي در فلات قاره پايان يافت

Author:

مطالعه ميدان هاي بلال گازي، رسالت، توسن و درود با هدف ازدياد برداشت از اين ميدان ها پايان يافت.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، مديرعامل شركت نفت فلات قاره با تاكيد بر اينكه استحصال بيشتر نفت و گاز و بالا بردن ضريب Ultimate Recovery از ميدان ها نيازمند مطالعه، برنامه ريزي صحيح و استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا است، اظهار كرد: مطالعه ١٦ ميدان در شركت نفت فلات قاره با استفاده از مشاوران داخلي و خارجي و با نظارت كارشناسان اين شركت در حال انجام است كه از اين تعداد مطالعه چهار ميدان بلال گازي، رسالت، توسن و درود به پايان رسيده است.
سعيد حافظي افزود: مطالعه استحصال بيشتر نفت و گاز از اين ميدان ها در مرحله مطرح شدن در شوراي عالي مشاوران مخازن براي تاييد نهايي است.
وي تاكيد كرد: با وجود پيشرفت هاي بسيار در تكنولوژي و علم مخزن، همچنان نياز به استفاده از تكنولوژي هاي دنيا در دستور كار اين شركت است.

بر اساس اين گزارش مدير برنامه ريزي شركت نفت فلات قاره ايران تيرماه امسال اعلام كرده بود كه حدود ١٠ ميدان (توسعه يافته و توسعه نيافته) نفتي از جمله، رسالت، اسفنديار، آرش، رشادت، توسن، ماهشهر، فرزام، آلفا و نوروز آماده تكميل و توسعه است كه تمايل به جذب سرمايه گذاري خارجي در اين ميدان ها بيشتر است.
محمدحسين دانشفر همچنين از نياز ١٠ ميليارد دلاري براي توسعه اين ميدان ها خبر داده و گفته بود: علاوه بر اين در تعدادي از ميدان هاي توسعه يافته نيز طرح هاي مطالعاتي در دست اقدام بوده كه در صورت مثبت بودن نتايج مطالعات، برنامه هاي توسعه اي ديگري نيز قابل اجراست.