مصرف CNG در استان روند افزایشی دارد

Author:

مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: از سال پایه مصرف CNG در استان، مصرف این فرآورده روند افزایشی داشته است.

 

محمد علیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، گفت: سال 90 سال پایه برای مصرف سوخت CNG محسوب می‌شود و این میزان مصرف در این مدت زمان پنج ساله روندی افزایشی داشته است که این میزان افزایش به سبب افزایش در تعداد خودروهای گازسوز بوده و افزایش این نوع خودروها نشان از علاقه مالکان وسایط نقلیه به استفاده از این سوخت است. همچنین میزان مصرف سال 94 نسبت به سال 90 از یک افزایش 31 درصدی برخوردار است.

 

این مسئول با اشاره به نرخ‌های افزایش مصرف سوخت پاک، عنوان کرد: میزان مصرف سال 94 نسبت به سال 90 از یک افزایش 31 درصدی برخوردار بوده که میزان مصرف CNG در سال 94 در حدود 132 میلیون و 900 هزار مترمکعب اعلام شده که این میزان مصرف در مقایسه با مصرف 101 میلیون متر‌مکعبی سال 90 از یک افزایش 31 درصدی و نیز در سال 93 با مصرف قریب به 133 میلیون متر‌مکعبی از یک افزایش 32 درصدی نسبت به سال پایه برخوردار بوده است.

 

وی ادامه داد: میزان مصرف سال‌های 92 و 91 نیز در قیاس با سال پایه افزایشی بوده است، به‌طوری‌ که میزان مصرف در سال 92 در حدود 126 میلیون مترمکعب است که این میزان نیز در قیاس با مصرف 101 میلیون مترمکعبی سال پایه یک روند افزایشی 25 درصدی را نشان می‌دهد و مصرف سال 91 نیز در حدود 128میلیون و 700هزار مترمکعب بوده که این میزان نیز از یک افزایش 27 درصدی نسبت به سال 90برخوردار است.

 

مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، یادآور شد: یکی از دلایل افزایش در مصرف CNG افزایش تعداد خودروها و تعداد خودروهای گازسوز است که نشان از مقرون به صرفه بودن استفاده از این سوخت و علاقه مالکان خودروها به این سوخت بوده و عدم تغییر در میزان مصرف بنزین نیز تاکیدی بر این امر است.

منبع: www.isna.ir