مصرف ۳۸ میلیون متر مکعب گاز «سی‌ان‌جی» در همدان

Author:
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان بااشاره به مصرف ۳۸ میلیون و ۶۵ هزار مترمکعب گازطبیعی CNG طی ۳ماهه اول سال جاری درهمدان گفت: ۳۴میلیون لیتر درمصرف بنزین صرفه جویی شده است.

به گزارش بهارانه، امین روستایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصرف ۳۸ میلیون و ۶۵ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG طی سه ماهه اول سال جاری در همدان گفت: با توجه به این رقم در این بازه زمانی، معادل بیش از ۳۴ میلیون لیتر در مصرف بنزین، این سرمایه ملی، صرفه جویی شده است.

روستایی گفت: پس از گذشت فصل بهار ۹۶، بیش از ۴۵۰ میلیون لیتر از انواع فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این منطقه مصرف شد.

وی افزود: مصرف بنزین در این منطقه در بازه زمانی یادشده ۱۲۱ میلیون و ۶۳۰ هزار لیتر بوده که در مقایسه با مصرف سال گذشته در همین بازه زمانی ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان گفت: در سه ماهه اول سال ۹۶، نفت گاز مصرفی این منطقه نیز با ۱۴۵ میلیون لیتر، ۲ درصد افزایش مصرف نسبت به پایان ۳ماهه ابتدای سال ۹۵ داشته است.

امین روستایی عنوان کرد: پس از گذشت ۹۳روز از سالجاری، ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار لیتر نفت سفید در این منطقه مصرف شده که با توجه مصرف حدود ۷ میلیون لیتر در سال پیش، شاهد کاهش ۱۴درصدی مصرف این فرآورده هستیم.

وی درباره نفت کوره مصرفی این منطقه نیز بیان کرد: در بهار پارسال، در بخش غیرنیروگاهی و نیروگاهی ۲۸ میلیون لیتر در منطقه همدان مصرف شده بود که این مقدار با توجه به ذخیره سازی این نوع فرآورده در نیروگاه شهید مفتح همدان در بهار ۹۶، به ۱۷۸ میلیون لیتر رسید.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان اظهار داشت: در منطقه همدان در بازه زمانی ذکر شده ۸۴۲۸ تن گاز مایع مصرف شده که در قیاس با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: www.baharane.ir