مجوز ساخت ۲۰۰ پمپ بنزین برای شل و توتال صادر شد

Author:

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت ایران از صدور مجوز ساخت ۲۰۰ پمپ بنزین جدید برای شرکت‌های خارجی توتال و شل در تهران و نقاط دیگر ایران خبر داده است.

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل ار خبرگزاری مهر، بیژن حاج محمدرضا گفت که این مجوز به تازگی برای “احداث ۱۰۰ جایگاه جدید سوخت برای هر یک از شرکت‌های توتال فرانسه و شل انگلیس” صادر شده است.

آقای حاج محمدرضا هدف از واگذاری مجوز ساخت پمپ بنزین به شرکت‌های بین‌المللی را “ایجاد برند در صنعت عرضه و توزیع فرآورده‌های نفتی در کشور” اعلام کرد. با تشدید تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، فعالیت‌ شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در ایران که پیش از آن محدود شده بود، به طور کامل متوقف شد. اما بعد از اعلام توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در تابستان امسال، بسیاری از این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت اجرا شدن توافق و لغو تحریم‌ها آماده از سر گرفتن فعالیت و سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

‘برندسازی’ شرکت توتال از جمله شرکت‌هایی بود که به همراه هیئت تجاری فرانسوی ده روز پیش برای گفت‌وگو درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری به تهران سفر کرد. رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت ایران امروز از مذاکره با چند پالایشگاه نفت برای اجاره یا فروش تعدادی از انبارهای نفت و جایگاه‌های سوخت خبر داده و گفته است “سرمایه‌گذاران جایگاه‌ساز از بودجه، منابع مالی و امکانات شرکت‌هایی همچون شل و توتال به منظور ایجاد برند در ساخت جایگاه سوخت برخوردار نیستند”.

به گفته آقای حاج محمدرضا “سرمایه شرکت‌هایی همچون شل و توتال ۵ برابر کل منابع و سرمایه شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت است”. او پایین بودن کارمزد فروش بنزین را از مهم‌ترین مشکلات پیش روی جایگاه‌های سوخت خوانده و گفته است “با کارمزدهای فعلی امکان ایجاد برند و یا ارتقای سطح کمی و کیفی جایگاه‌های سوخت وجود ندارد”.

منبع: www.cngmag.ir