فناوری نوین آلمانی ها برای موتورهای گازسوز سی ان جی

Author:

گروه صنعتی بوش یک شرکت بر پایه فناوری است که در سال ۱۸۸۶ توسط روبرت بوش در شهر اشتوتگارت آلمان بنیان نهاده شد. این شرکت بزرگ‌ترین تأمین‌کننده لوازم خودکار در جهان است.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر گرلینگن در آلمان قرار دارد. با فعالیت در حوزه فناوری‌های خودکار و صنعتی، کالاهای مصرفی و فناوری‌های ساختمانی، این شرکت در سال ۲۰۱۰ فروشی معادل ۴۷،۵ میلیارد یورو داشت که با رشدی معادل ۲۷ درصد در سال، سریعترین رشد سالانه را در تاریخ ۱۲۵ ساله خود ثبت کرد. در سال 2014 فروش این شرکت بیش از 48.9 میلیارد یورو بوده است.

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت بوش، به تازگی پروژه جدیدی برای بهبود خودروهای گازسوز سی ان جی با حمایت دولت آلمان تعریف و ایجاد شده است. این پروژه Direct4Gas به معنی مستقیم برای گاز، نام گرفته است. شرکت خودروسازی دایملر Daimler AG ، انستیتوی مهندسی خودرو و موتور اشتوتگارت FKFS ، در قالب یک کنسرسیوم تحت مدیریت شرکت بوش، مسئولیت اجرای این پروژه را برعهده گرفته اند.

در این پروژه قرار است با انجام اصلاحاتی در سیستم سوخت رسانی موتورهای گازسوز سی ان جی، کیفیت عملکرد موتور به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد. در حال حاضر هنوز هیچ فناوری برای تزریق گاز طبیعی به طور مستقیم به محفظه احتراق موتور وجود ندارد. فناوری جدید در مقایسه با سیستم های حاضر که با استفاده از تزریق گاز منیفولد عمل می کنند، قرار است از طریق سیستم تزریق یا پاشش مستقیم،  موجب افزایش 60 درصدی گشتاور در دورهای پایین موتور بشود.

1-BBM-21524-e

مدیر این پروژه که یکی از کارکنان شرکت بوش است آقای Andreas Birkefeld می باشد، معتقد است که این فناوری نوین موجب افزایش عملکرد موتور گازسوز و پویایی بیشتر خودرو در زمان رانندگی خودروهای سی ان جی خواهد شد. یک دستاورد دیگر این فناوری کاهش 17 درصدی آلودگی Co2 ناشی از خروجی موتور خواهد بود. آنها همچنین به دنبال ایجاد کمترین تغییرات و اصلاحات در طراحی قطعات موتور هستند بطوری که صنایع خودروسازی و قطعه سازی بتوانند با کمترین تغییر به استفاده از قطعات مشابه بنزینی ادامه بدهند.

منبع: www.cngmag.ir