عملیات گازرسانی به ۲۳۱ روستای خراسان جنوبی در دست اجرا است

Author:

2708503

بیرجند-مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی به سه شهر و ۲۳۱ روستای استان خراسان جنوبی در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی، سیدمحمود هاشمی اظهار کرد: در سال ۹۶، پروژه گازرسانی به چهار شهر طبس مسینا، گزیک، زهان، آبیز و نیز پروژه گازرسانی به ۹۰ روستا به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: عملیات گازرسانی به شهرهای نهبندان و درح و گازرسانی به شهر دیهوک به روش CNG و گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان، همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان شهر شوسف و گازرسانی به ۲۰۰ روستا نیز در سال جاری کلید خواهد خورد. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی، تاکنون ۴۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و پیش‌بینی می‌شود گازرسانی به ۵۸۸ واحد صنعتی و تولیدی نیز در سالجاری مورد اقدام قرار گیرد. 

هاشمی تصریح کرد: توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده استان از دیگر برنامه‌هایی است که شرکت گاز استان درصدد انجام آن است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا دو سال آینده چهار شهر استان و حدود ۴۰۰ روستای استان گازدار خواهند شد. 

وی گفت: اهمیت گازرسانی به روستاها از آن‌جایی است که با اجرای شبکه‌های گاز روستایی، زمینه برای گازرسانی به سایر مراکز عمده صنعتی و تولیدی و بنگاه‌های کوچک زودبازده که اکثراً در حاشیه روستاها هستند فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: یکی دیگر از محسنات بسیار مهم گازرسانی به روستاها آن است که با گازرسانی به مناطق مرزی شرق استان و روستاهای این منطقه، توزیع سوخت‌های مایع فسیلی به این مناطق کم و در نتیجه، از قاچاق سوخت به خارج از کشور جلوگیری شده و اشتغال مردم از نوع اشتغال غیرقانونی و زیرزمینی تبدیل به اشتغال تولیدمحور در بخش‌های کشاورزی و دامداری می‌شود.

هاشمی یادآور شد: گازرسانی به بیش از ۵۰۰ مراکز عمده و صنعتی در سال جاری، مطابق مصوبه شورای اقتصاد و بدون اخذ هزینه برای اجرای خط اختصاصی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که این امر کمک شایانی به بخش تولید و صنعت و بنگاه‌های زود بازده و افزایش اشتغال خواهد کرد.

منبع: www.mehrnews.com