عرضه نفت گاز یورو ٤ در شیراز ٦ برابر شد

Author:

 

روزانه ٦٠٠ هزار لیتر نفت گاز کم گوگرد (در محدوده یورو ٤) در جایگاه های عرضه سوخت سراسر شیراز توزیع می شود.

 

به گزارش خبرنگار شانا براساس هماهنگی انجام شده با پالایشگاه شیراز، روزانه ٦٠٠ هزار لیتر نفت گاز تحویل شرکت پخش این استان می شود.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه شیراز از اواسط تیرماه امسال اقدام به تولید نفت گاز کم گوگرد (در محدوده استاندارد یورو ٤) کرده است.

این میزان در ابتدا ١٠٠ هزار لیتر در روز بود که هم اکنون به ٦٠٠ هزار لیتر نفت گاز افزایش یافته است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت شیراز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: به منظور تولید نفت گاز، این شرکت به جدا سازی، اختصاص مخزن ذخیره سازی و هماهنگی عرضه و تحویل پیوسته گازوئیل اقدام کرده است.

حمید رازقیان جهرمی گفت: گوگرد نفت گاز تولیدی این شرکت نسبت به گذشته بسیار زیاد کاهش داشته و هم اکنون در محدوده استاندارد یورو ٤ قرار گرفته است.

به گزارش شانا، هم اکنون شرکتهای پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند و شهید تندگویان تهران هریک روزانه ١٢ میلیون لیتر و در مجموع ٢٤ میلیون گازوئیل یورو ٤ و ٥ با میزان گوگرد بین ١٠ تا ٥٠ ppm تولید می کنند که بصورت کامل در شهرهای تهران، اراک، کرج و بخشی از شهر مشهد توزیع می شود.

این درحالی است که میزان کل گازوئیل مصرفی در کلانشهرهای تهران، اراک و کرج حدود ٥ تا ٦ میلیون لیتر در روز بوده و برنامه ریزی برای گسترش دامنه توزیع گازوئیل یورو ٤ بتدریج در دست اقدام است.

استاندارد تکلیفی توزیع گازوئیل در حال حاضر، یورو ٤ ( میزان گوگرد تا ppm ٥٠ ) است.

گفتنی است براساس مصوبه هئیت دولت، کلانشهرهای اهواز، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز باید بتدریج تا آذر ٩٣ تحت پوشش گازوئیل یورو ٤ قرار گیرند که با استفاده از پتانسیل تولید ٢٤ میلیون لیتر در روز، این امر حتی پیش از این موعد محقق خواهد شد.

 منبع : http://www.shana.ir