عرضه اتوبوس های سی ان جی یورو 6 اسکانیا در مکزیک

Author:

 

ایالات متحد مکزیک یا مکزیک، کشوری است در آمریکای شمالی. این کشور بیش از ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن مکزیکوسیتی است. استخراج ذخایر بزرگ گاز طبیعی و نفت توسعه خارق‌العاده اقتصادی کشور را در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میسر ساخت. هم اکنون نیز مکزیک بخش بزرگی از ثروت فزاینده‌اش را مدیون منابع نفتی‌اش است. صنایع مهمی نظیر پتروشیمی، نساجی، وسایل نقلیه موتوری و فراورده‌های غذایی، مهمترین بخش های در حال رشد اقتصادی در مکزیک است. در اوایل دهه ۱۹۹۰ شرکت‌های عمده آمریکایی به دلیل ترکیبی از سیاست دولت آمریکا و توافقهای تجاری مربوط به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی و هزینه پایین نیروی کار به تأسیس کارخانه در مکزیک تشویق شدند. نتیجه این حرکت، رشد خارق‌العاده اقتصاد مکزیک بود، که اکنون یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است.

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از autotransporte در آگوست 2015 ، شرکت اسکانیا Scania بهمراه شرکت آیکو Ayco ، مدل جدیدی از اتوبوسهای سی ان جی را در مکزیک عرضه کردند. هر کدام از این اتوبوس های 12 متری، گنجایش 100 مسافر را دارند و در ارتفاع 3000 متری بالاتر از سطح دریا و مناطق کوهستانی، بدون افت قدرت کار می کنند. مکزیک کشوری کوهستانی و مرتفع است و تنها قسمتی از آن که مسطح می‌باشد و کمترین ارتفاع این کشور از سطح دریا ۵۰۰ متر است. اسکانیا، یک شرکت خودروسازی و صنایع سنگین سوئدی است، که تولیدکننده انواع کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزلی و کشتی می‌باشد. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی این شرکت، در شهر سودتلیا، در ۳۰ کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد.

مكزيكوسيتي پایتخت مکزیک، سال‌ها پيش رتبه آلوده‌ترين شهرهاي دنیا را داشت. موقیت قرار گرفت شهر مکزیکوسیتی در بین کوهها شباهت زیادی با موقعیت شهر تهران دارد. امروز مكزيكوسيتي به عنوان يكي از موفق‌ترين شهرهاي دنيا در مقابله با آلودگي هوا شناخته مي‌شود. اکنون یکی از برنامه های مقابله با آلودگی هوا در مکزیکوسیتی، استفاده از خودروهای عمومی با سوخت سی ان جی در مناطق پرتجمع شهری بوده است. مکزیک هنوز در ابتدای مسیر توسعه صنعت سی ان جی است.

منبع: www.cngmag.ir