عدم افزایش قیمت بنزین در سال جاری توسط دولت غیرمنطقی است

Author:

به گزارش خبرخودرو، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صاحبان جایگاه‌های سوخت، با بیان اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری میزان مصرف سوخت در کشور5/8 درصد افزایش داشته است ،افزود: افزایش دمای هوا ،ترافیک های سنگین شهری،افزایش تعداد خودروها و همچنین سفرهای تابستانی از جمله دلایل افزایش میزان مصرف سوخت در کشور بوده است .

ناصر رئیسی‌فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو با بیان اینکه درسال جاری به دلیل توافق وزارت نفت و مجلس در اسفندماه سال 95 افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت ، افزود: عدم افزایش قیمت بنزین به نظر منطقی نمی رسد و این در شرایطی است که که 2 برابر شدن قیمت بنزین نیز، شاهد تاثیر یک درصدی آن در سبد خانوار خواهیم بود.

وی در ادامه تعداد جایگاه های سوخت در کشور را 3هزار و 480 باب اعلام کرد و ادامه داد: در کشور 2هزار جایگاه سوخت مستقل CNGوجود دارد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صاحبان جایگاه‌های سوخت همچنین با بیان اینکه اجرای سهمیه بندی سوخت غیر اصولی بوده و باعث افزایش رانت خواری و فساد در این حوزه شده است ،افزود:اجرای این طرح کاملا غیر اصولی و غیرمنطقی بوده که باعث ایجاد مشکل برای جایگاه داران شده و همچنان عوارض آن باقی است.

رئیسی‌فرد در ادامه با اشاره به معضل کم فروشی سوخت در جایگاهها گفت :افراد می توانند در صورت مشاهده کم فروشی سوخت با شماره 22875084 -021 تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند تا پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شاکیان می بایست در زمان رسیدگی در محل حضور داشته باشند ،افزود: در زمان سوخت گیری افراد ، دقت لازم را در جهت صفر شدن کانتر داشته و بهتر از هزینه سوخت را از طریق کارت های بانکی پرداخت نمایند.

منبع: www.khabarkhodro.com