طرح بازرسی مخازن CNG خودروهای گازسوز در لرستان آغاز شد

Author:

 

خرم آباد -ایرنا – مدیر کل استاندارد وتحقیقات صنعتی لرستان از آغاز طرح بازرسی مخازن CNG خودروهای گازسوز در این استان خبر داد .

 

 

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد استان لرستان مرضیه قنبریان گفت :با پیگیری های به عمل آمده و هماهنگی های انجام شده با شهرداری خرم آباد، طرح بازرسی از مخازن CNG خودروهای گازسوز از روز دوشنبه بیست و چهارم فروردین ماه آغاز شد.

وی افزود : بر اساس این طرح، اداره کل استاندارد لرستان با هماهنگی با شرکت بازرسی مهندسی ایران، که از شرکت های تایید صلاحیت شده در زمینه بازرسی مخازن خودرو است، بازرسی چشمی از خودروهای گازسوز و دوگانه سوز عمومی شامل خودروهای اتوبوس و تاکسی، را بر اساس استاندارد ملی 9426 انجام می دهد.

وی اظهار کرد: کلیه خودرهای گازسوز و دوگانه سوز باید بر اساس دوره های زمانی تعیین شده در این استاندارد، در رابطه با مخازن سوخت CNG و شیرهای نصب شده بر روی این مخازن، که بر اثر شرایط و مشکلاتی که در طول دوره زمانی استفاده می تواند معایبی را برای آنها ایجاد کند، مورد بازرسی قرار می گیرند.

گفتنی است این طرح با توجه به اهمیت بسیار بالای ایمنی این تجهیزات و مخاطرات زیادی که عدم رسیدگی به این سیستم ها می تواند ایجاد کند، در سراسر کشور در حال انجام است.

منبع: www.tnews.ir