صرفه جویی در مصرف 6.4 میلیارد لیتر بنزین با جایگزینی CNG

Author:

 مصرف تقریبی 6.4میلیارد متر مکعب گازطبیعی فشرده از ابتدای امسال تاکنون،صرفه جویی در مصرف همین مقدار بنزین را رقم زده است.

مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا، گفت:هم اکنون دو هزار و 259 جایگاه سی ان جی در کشور فعالیت می کنند که امکان سوختگیری برای سه میلیون و 268 هزار و 632 خودرو فراهم کرده اند.

امیر وکیل زاده ظرفیت ایجاد شده برای سوختگیری خودروهای گازسوز را دو میلیون و 552 هزار و 507 متر مکعب بر ساعت و شمار نازلهای فعال در جایگاهها را نیز 13008 عدد اعلام کرد.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 78 جایگاه سی اجی در سراسر کشور احداث شده است، اظهار کرد: هم اکنون ساخت 148 جایگاه دیگر نیز در دست اجراست.

مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی،سهم کنونی سی ان جی در سبد ناوگان حمل و نقل سبک کشور را 22 درصد اعلام کرد.

به گزارش شانا،توسعه صنعت سی ان جی و ترویج استفاده از گازطبیعی فشرده (سی ان جی) از جمله برنامه های مورد توجه وزارت نفت به شمار می رود.

عقد قرار داد برای احداث یکهزار چایگاه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی، افزایش کارمزد جایگاهداران از 40 تومان به 80 تومان(به ازای هر متر مکعب)،همچنین  پیش بینی کارمزد ویژه 140 تومان برای احداث کنندگان جایگاه در کلانشهرها و 120 تومان در غیر کلانشهرها مواردی هستند که از گسترش این صنعت حکایت دارند

 

منبع: مدیریت طرح CNG