صرفه جویی در مصرف ٧٢ میلیون لیتر بنزین با CNG

Author:

به گزارش خبر خودرو، مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) منطقه کهگیلویه و بویر احمد در ١١ ماه امسال به ٧٢ میلیون متر مکعب رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این مقدار مصرف سی ان جی نسبت به مدت مشابه پارسال، هشت درصد افزایش داشته است.

اسدالله طاهری با اشاره به صرفه جویی حدود ٧٢ میلیون لیتر بنزین در این بازه زمانی، تصریح کرد: بی تردید داشتن دیدگاه توسعه ای به مصرف سی ان جی، موجب کاهش مصرف کالای استراتژیک بنزین و مانع از هدر رفت سرمایه های محیطی و زیست محیطی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که استان کهگیلویه و بویر احمد به عنوان استان چهار فصل کشور و شهر یاسوج نیز به پایتخت طبیعت ایران شناخته می شود، این منطقه در ایام نورز با ورود مسافران زیادی رو برو خواهد شد.

طاهری تصریح کرد: با توجه به ویژگیهای توریستی منطقه کهگیلویه و بویر احمد و پیش رو بودن تعطیلات نورزی،پیش بینی می شود مصرف سی ان جی نیز افزایش یابد.

وی اظهار کرد: انتظار می رود با توسعه جایگاههای سی ان جی در منطقه کهگیلویه و بویر احمد مصرف سی ان جی نیز در این منطقه  افزایش و به تبع آن مصرف بنزین کاهش یابد.

به گفته مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد،هم اکنون ٢٦ باب جایگاه عرضه سی ان جی در این منطقه فعال است.

منبع: خبر خودرو