شرکت خودرو سازی AVTOVAZ – Lada و صنعت CNG

Author:

 لادا  Lada   نشان تجاری شرکت خودروسازی آوتوواز، روسیه است. لادا محصول مشترک سرمایه‌گذاری دولت‌های ایتالیا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در دهه ۱۹۶۰ میلادی می‌باشد. شرکت لادا در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی رنو-نیسان آلیانس است، که حاصل مشارکت استراتژیک دو شرکت رنو و نیسان می‌باشد. از جمله محصولات تولید شده توسط لادا، می‌توان به لادا پریورا، لادا کالینا، لادا نادژدا، لادا ریوا، لادا سامارا و لادا ترینیدا اشاره کرد.

در سومین نمایشگاه بین المللی اروپایی – آسیایی تاکسی که امسال در روسیه و در شهر زیبای سن پترزبورگ برگزار شد، شرکت خودروسازی آتوواز روسیه ، خودروی جدیدی بنام لادا لاگراس سی.ان.جی را به نمایش گذاشت.

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل automotiveworld ، از لادا لارگاس Lada Largus  از سال 2012 به بازار روسیه عرضه شده است و در واقع مدل بهبود یافته و اصلاح شده خودروی Dacia Logan MCV ساخت شرکت چند ملیتی رنو- نیسان است و اکنون در واقع اولین خودروی ملی گازسوز روسیه است.

این پروژه کار مشترکی از شرکت گازپروم – فیول گاز و شرکت آتوواز است و در مرحله اول 300 دستگاه خودروی آزمایش برای بررسی بازار و دریافت نظرات مصرف کنندگان به بازار عرضه شده است.

 

منبع: www.cngmag.ir