شرکت خودروسازی فولکس واگن و صنعت CNG

Author:

 

hqdefault-2

شرکت فولکس‌واگن (Volkswagen)، یک شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد. این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند. بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم می‌باشد.

سال ۲۰۰۲ مدل فولکس‌واگن تورگ در کارخانجات فولکس واگن مستقر در براتیسلاوا، اسلواکی و روسیه تولید و به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۷ کارخانه مستقر در پرتغال فولکس‌واگن مدل فولکس‌واگن ای‌اواس را طراحی و تولید کرد. نسل ششم از گلف نیز در سال ۲۰۰۸ تحت نام تجاری فولکس‌واگن گلف ام‌کا۶ عرضه گردید. در اواسط سال ۲۰۰۸ خودروی اس‌یووی فولکس‌واگن تیگوان و خودروی کوپه فولکس‌واگن پاسات سی‌سی رونمایی شدند.

فولکس‌واگن روتان در کلاس مینی‌ون در سال ۲۰۰۸ عرضه شد، که تولید آن همچنان ادامه دارد. در انتهای سال ۲۰۱۰ تعداد محدودی از خودرو یک لیتری فولکس واگن تولید شد. پس از آن در طی سالها فولکس واگن توانسته است، به یکی از معتمدترین خودروسازان جهان بدل شود. فولکس قورباغه‌ای همچنان یکی از رکورددارن فروش در سطح جهان است و خودروهایی مانند فولکس‌واگن پاسات و فولکس‌واگن گلف نیز شهرت جهانی دارند.

در سال ۲۰۱۲ شرکت فولکس‌واگن بیش از ۵ میلیون و هفتصد دستگاه خودرو تولید کرده و بیش از ۱۰۳ میلیارد یورو درآمد داشته، که سود خالصی معادل ۳٫۶ میلیارد یورو را نصیب این کمپانی نموده‌است.

امروزه از ۱۰ خودروی پرفروش تمامی ادوار صنعت خودروسازی جهان، سه خودرو، به شرکت فولکس‌واگن تعلق دارد، که عبارتند از: فولکس‌واگن پاسات، فولکس‌واگن گلف و فولکس قورباغه‌ای. این شرکت همچنین در میان تمامی خودروسازهای جهان، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را، در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌نماید . . .

شرکت فولکس واگن از سال 1975 تولید خودروهای با سوخت های جایگزین را با تولید خودروهای سوخت اتانول آغاز کرد و . . .

خودروی گلف واریانت یکی از خودروهای گازسوز شرکت فولکس واگن است. این خودرو در جمهوری چک عرضه شده و بصورت دوگانه سوز با دو سوخت بنزین و CNG کار میکند. قدرت موتور 100 اسب بخار و میزان پیمایش خودرو 210 کیلومتر با سوخت  CNG است. همچنین ظرفیت باک بنزین خودرو 55 لیتر است.

rgwrbwb

خودروی توران از دیگر محصولات CNG شرکت خودرویازس فولکس واگن است. این خودرو فقط در کشور آلمان عرضه گردیده است و بصورت دوگانه سوز با دو سوخت بنزین و CNG کار میکند. قدرت موتور 109 اسب بخار میزان پیمایش خودرو با سوخت گاز 192 کیلومتر است و  . . .

rgerg

خودروی بعدی  CNG این شرکت، فولکس پاسات اکو فیول است. ظرفیت مخزن گاز این خودرو 21 کیلوگرم و ظرفیت باک بنزین آن 31 لیتر است و بنابراین یک خودروی دوگانه سوز، از سری خودروهای دوگانه سوز فولکس محسوب می شود.  اما نکته قابل توجه در این خودرو میزان پیمایش آن با CNG  است. میزان پیمایش آن 460 کیلومتر است و کلاس بازدهی انرژی آن A است. نکته قابل تامل دیگر در این خودرو . . .

2008-volkswagen-passat-tsi-ecofuel_100189818_m

منبع: www.cngmag.ir/