شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راه‌اندازی جایگاه CNG چیست؟

Author:

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: از حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت و راه‌اندازی جایگاه‌های CNG در استان حمایت می‌کنیم.

 

علی‌اصغر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، منطقه زنجان، با بیان اینکه تا به امروز در حدود 350 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی جایگاه‌های CNG در استان زنجان هزینه شده است، افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کند، به گونه‌ای که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات CNG منعقد شده است.

 

وی در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های CNG در استان زنجان تصریح کرد: در این زمینه 30 درصد از کل مبلغ به صورت نقد و مابقی در 30 قسط با بهره 24 درصد دریافت می‌شود. از طرفی، زمین‌هایی که در مسیرهای اصلی و نزدیک به خطوط انتقال گاز باشند، در اولویت احداث جایگاه CNG قرار می‌گیرند، لذا متقاضیان می‌توانند در طول ایام هفته به جز روزهای تعطیل به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان مراجعه کنند.

 

 

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت جایگاه‌های CNG در استان زنجان، تصریح کرد: در حال حاضر 39 جایگاه CNG در استان زنجان فعال است که از این تعداد 15 جایگاه دومنظوره و مابقی تک‌منظوره است، این در حالی است که وزارت نفت در حدود 350 میلیارد ریال برای راه‌اندازی جایگاه‌های CNG در استان زنجان هزینه کرده است که 110 میلیارد ریال آن مربوط به جایگاه‌هایی بوده که توسط شهرداری‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با تأکید بر اینکه جایگاه‌های CNG در استان زنجان با کم‌ترین تعطیلی مواجه بوده و خدمات خوبی را به مردم ارایه داده‌اند، خاطرنشان کرد: بی‌تردید، حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند باعث بهتر شدن این خدمات هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی شود، به همین خاطر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان همواره از این نوع سرمایه‌گذاری حمایت می‌

منبع: www.ghatreh.com