رشد 12 درصدی مصرف سی ان جی در کشور با ابزار تخفیف

Author:

رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی با اشاره به مصرف 20 میلیون متر مکعبی این سوخت در تعطیلات عید فطر گفت: با سیاست حمایتی دولت شاهد رشد 12 درصد مصرف سی ان جی بودیم.
اردشیر دادرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مصرف سی ان جی در چند روز تعطیلات عید سعید فطر روند افزایشی به خود گرفت، گفت: در این مدت شاهد بهبود عرضه CNG به مصرف کنندگان این سوخت بودیم.
وی ادامه داد: روند مصرف رو به بهبود است به طوری که می‌توان امیدوار بود CNG به جایگاه اصلی خود بازگردد.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی ادامه داد: در این مدت به طور میانگین شاهد رشد 12 تا 15 درصدی مصرف سی ان جی بودیم که این رشد به دلیل 4 عامل ایجاد شده است.
دادرس خاطرنشان کرد: مهمترین عامل، کاهش قیمت CNG از 600 به 500 تومان است که البته باید این موضوع را نیز به گوش مسئولین رساند که هنوز کارمزد سال 94 مشخص نشده است.
وی با اشاره به اینکه باید وضعیت قیمت و عرضه ال‌پی‌جی را نیز دولت مشخص کند، تصریح کرد: قیمت ال پی جی باید متناسب با قیمت سی ان جی باشد زیرا در حال حاضر شاهدیم برخی از مصرف کنندگان به طور غیرقانونی از گاز ال‌پی‌جی استفاده می‌کنند.
دادرس با اشاره به کارمزد پایه، ویژه، تشویقی و فنی گفت: امیدواریم هرچه زودتر این 4 کارمزد در اختیار جایگاه‌داران قرار گیرد.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف CNG پیش از حمایت دولت حدود 18.5 تا 19 میلیون متر مکعب بود که هم‌اکنون با رشد یک میلیون متر مکعبی شاهد مصرف 19.5 تا 20.5 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در کشور هستیم.

منبع: www.tnews.ir