رشد ١٧ درصدی مصرف سی ان جی در منطقه خراسان جنوبی

Author:

به گزارش خبرخودرو، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از افزایش ١٧ درصدی مصرف سی ان جی ( CNG) در چهار ماه نخست امسال با بیش از ١٠ میلیون مترمکعب مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

علی اصغر اصغری گفت: مصرف سی ان جی در این بازه زمانی ١٠ میلیون و ٢١٧ هزار مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه پارسال با هشت میلیون و ٧١٤ هزار مترمکعب ١٧ درصد رشد داشته است.

وی درباره مصرف دیگر فرآورده‌های نفتی در چهار ماه نخست امسال افزود: در دوره مورد بررسی ٢٢٦ میلیون و ٣١٤ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه خراسان جنوبی مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ٦ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اعلام این‌که در بخش بنزین یک درصد رشد و فرآورده‌های نفت‌سفید، نفت‌گاز و نفت‌کوره به ترتیب ٧، ٢ و ٤٠ درصد کاهش مصرف نسبت به مدت پارسال داشته‌ایم، گفت: عرضه سوخت به بخش حمل و نقل بر اساس پیمایش، نظارت و بازدید مصرف‌کننده‌های عمده و تبدیل سوخت مصرف‌کنندگان عمده از فرآورده‌های نفتی به گاز طبیعی از دلایل اصلی کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در استان بوده است.

منطقه خراسان جنوبی دارای ٧٢ باب جایگاه عرضه بنزین و نفت‌گاز و ٢٤ باب جایگاه عرضه سی ان جی دارد که همه مجاری فعال و تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران در تعطیلات تابستانی اتخاذ شده است.

منبع: www.tnews.ir