دلیل واردات مخازن سوخت CNG به کشور

Author:

 

تین نیوز | رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در واکنش به واردات مخازن سوخت CNG مشابه تولید داخل توسط خودرو سازان به کشور، گفت:به نظر می رسد خودرو سازان این اقدام را در پی بروز مشکلات عدیده در مخازن سوخت موجود انجام داده باشند.

بیژن حاج محمد رضا در گفتگو با تین نیوز با اشاره به نیاز بالای خودرو سازان کشور به استفاده از مخازن استاندارد سوخت CNG در تولیدات خود، ابراز داشت: به دلیل وجود برخی مشکلات در نحوه استاندارد سازی برخی مخارن و به لحاظ عدم برخورداری از استاندارد های جهانی برخی مخازن تولید داخل استفاده از منابع خارجی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دلیل عدم رعایت برخی استانداردها را باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت جویا شد، تصریح کرد: متاسفانه به علت عدم رعایت استاندارد در ساخت مخازن سوخت CNG، شاهد انفجار تعدادی از مخازن درخودروهای تولید داخل بوده ایم لذا یکی از عواملی که خودرو سازان را ناچار از واردات مخازن به کشور کرده، قطعا این موضوع بوده است.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در ادامه افزود: دیده شده بعضا رانندگان به استفاده از کپسول های خانگی بیش از بهره گیری از مخازن سوخت رغبت نشان می دهند و علت آن را ترس از انفجار عنوان کرده اند. قطعا ضروری است همکاری میان سازندگان قطعات و خودروسازان به مرحله جدیدی وارد شود تا از ادامه بی اعتمادی به صنعت خودرو کشور جلوگیری به عمل آید.

منبع: www.tinn.ir