در هشت سال اخیر جایگاههای سی ان جی ازیک باب به 79باب رسید

Author:

 

ساری – ایرنا – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت : در هشت سال اخیر جایگاههای سی ان جی (CNG ) ازیک باب به 79باب رسید.

 

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی منطقه ساری حسینعلی طالبی اظهار داشت: از این تعداد 43 جایگاه دو منظوره و 36 جایگاه تک منظوره CNG می باشند.
وی ادامه داد: گاز سی ان جی (CNG) بدلیل ماهیت شیمیایی آن و نیز میزان ناچیز تولید آلاینده در فرآیند احتراق، در مقایسه با دیگر سوختها، سوختی پاک و دوستدار محیط زیست است.
وی افزود : با توجه به منابع عظیم خدادادی گاز طبیعی و بسترهای لازم و موجود وجود لوله های انتقال گاز در اقصی نقاط کشور، CNG بعنوان سوختی ارزان در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی مطرح است.
وی اضافه کرد : با توجه به سطوح بالای ایمنی تجهیزات گازرسانی در جایگاههای CNG و خودروهای گاز سوز، نگرانیهای احتمالی در زمینه استفاده از این سوخت نیز بسیار کاهش یافته و با توجه به تولید انبوه موتورهای گازسوز داخلی و بومی سازی تکنولوژی موتورهای با پایه گاز سوز و در دسترس بودن قطعات مصرفی اینگونه موتورها، سوخت CNG در سبد انرژی مصرفی کشور جایگاه ویژه ای پیدا کرده و جایگزین مناسبی برای بخش اعظم مصرف سوختهای مایع در کشور شده است.
وی ادامه داد : توجه جدی و حمایت مسوولین امر در این زمینه نیز باعث رشد بیش از پیش این صنعت شده و علاوه بر صرفه جویی بمیزان 25 درصد در مصرف سوختهای مایع بخش حمل و نقل کشور، موجب اشتغالزایی فراوان جوانان و متخصصین ایرانی نیز گشته است.

منبع: www.irana.ir