در ایستگاه های سوخت CNG در هلند چه خبر است ؟

Author:

 

شرکت OrangeGas و شرکت Kärcher در ایستگاه های سوخت گیری گاز سی ان جی در هلند ایده جالبی را در ایستگاه های سی ان جی دنبال می کنند.

شرکت OrangeGas یک شرکت فعال در زمینه ایستگاه های سوخت گیری سی ان جی و زیست‏‎گاز در هلند است. همچنین شرکت Kärcher یک شرکت مشهور در تولید دستگاه های مکنده، تجهیزات ایجاد خلاء و انواع جاروبرقی است.

این دو شرکت در ایستگاه های سی ان جی تجهیزات جارو برقی را برای نظافت داخل خودروها نصب می کنند تا در هنگام سوخت گیری ، راننده خودرو بتواند ماشین خود را نظافت کند.

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از orangegas-nieuws این ایده متعلق به مارسل بورگر مدیر عامل شرکت   OrangeGas بوده است. مارسل در هنگام سوخت گیری در یکی از ایستگاه های سی ان جی شرکت خودش، به این ایده رسیده است و سپس مشارکت شرکت Kärcher را برای همکاری جلب کرده است.

شرکت OrangeGas تمامی ایستگاههای CNG خودش را به سیستمی که به آن شروع و پایان هوشمندانه Start/Stop system گفته می شود، مجهز کرده است. در این سیستم، راننده با فشار یک کلید START ، سوخت گیری را به کار می اندازد و سیستم بدون نیاز به توجه راننده تا پایان سوخت گیری بطور خودکار سوخت گیری را انجام می دهد و در این فاصله راننده فرصت دارد تا به امور دلخواهی مانند نظافت خودروی خود بپردازد.  با اضافه کردن امکان نظافت خودروها، این سیستم به سوخت گیری هوشمندانه و تمیز Smart and clean fueling شهرت پیدا کرده است.

بیش از نیمی از سهام شرکت نفتی- گازی شل متعلق به هلند است و مابقی را بریتانیا در اختیار دارد. این شرکت که بخش هلندی آن به رویال داچ شل معروف است در زمینه استخراج و تجارت نفت و گاز در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت می‌کند. هلند خود نیز دارای ذخایر گاز طبیعی است و بخش از آن را صادر می‌کند. بخشی از سوخت مورد نیاز ایستگاههای CNG در هلند نیز از روش  تولید زیست‎گاز تامین می شود.در سال 2014 ، هلند دارای 7600 خودروی گازسوز و 147ش ایستگاه سوخت سی ان جی بوده است. براساس آمار سال گذشته میلادی، این 7600 خودروی گازسوز هلند شامل 6500 خودروی سواری، 700 اتوبوس و حدود 400 کامیون/کامیونت CNG شده بود.3

منبع: www.cngmag.ir