خطوط اتوبوسرانی BRT با سوخت CNG در ویتنام

Author:

 

BRT-620x400

 

 

شهر هوشی مین یا بندر سابق سایگون مرکز حکومت ویتنام جنوبی بوده‌است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بنام رهبر این کشور نام گذاری شده‌است. شهر هوشی مین در حال حاضر قطب اصلی اقتصاد ویتنام محسوب می‌گردد. این شهر بیش از ۳۸ درصد از تولید ناخالص داخلی ویتنام را بخود اختصاص داده‌است. ویتنام دارای جمعیتی حدود ۸۷٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر و وسعتی بالغ بر ۳۲۹٬۰۰۰ کیلومتر مربع است و در سالهای اخیر تلاش مؤثری برای آزاد سازی اقتصاد خود به خرج داده و پس از حدود ۱۱ سال گفتگوی سخت با اعضای سازمان جهانی تجارت، از سال ۲۰۰۷ به این سازمان پیوسته‌است.

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از talkvietnam، اکنون یک پروژه 137.5 میلیون دلاری برای ایجاد خطوط اتوبوسرانی BRT و البته با سوخت پاک CNG در شهر اقتصادی هوشی مین که هر روز با گسترش روزافرون آلاینده ها مواجه می شود، تعریف شده است.

از این مبلغ، 124 میلیون دلار توسط بانک جهانی به عنوان وام به ویتنام تخصیص یافته است و مابقی آن توسط شرکت سرمایه گذاری عمران UCCI تامین و مدیریت خواهد شد.

این پروژه با 28 اتوبوس و یک مسیر 23 کیلومتری در سطح شهر آغاز بکار خواهد کرد. همچنین طراحی مسیر خطوط اتوبوسرانی به گونه ای خواهد بود که مکمل مناسبی برای خطوط مترو در شهر باشد.

منبع: www.cngmag.ir