حکایت جایگاه CNG قصرشیرین و کلنگی که همچنان بر زمین مانده است

Author:

جایگاه سوخت CNG قصرشیرین پس از وعده های چندساله مسئولین در احداث، همچنان اندر خم اولین کوچه به انتظار ایستاده است.

 

به گزارش الوند خبر، نبود جایگاه سوخت سی ان جی در قصرشیرین و مراجعه به جایگاهای شهرستان های همجوار و استفاده از گاز پرخطر ال پی جی سالهاست که باعث نارضایتی رانندگان و شهروندان شده است.

متاسفانه در پی شروع گاز کشی شهرستان قصرشیرین از دو سال گذشته تاکنون، سهمیه یارانه ای بنزین رانندگان تاکسی نیز قطع شده و سال‌هاست که این رانندگان از مشکلات اقتصادی خود می‌نالند و شکایت از بی‌توجهی مسئولین به حوزه خود را دارند.

رانندگان برای استفاده از سوخت سی ان جی باید به شهرستان های همجوار مراجعه کنند که این خود موجب تلف شدن وقت، تردد های اضافی و هدر رفتن سوخت آنها در مسیر قصرشیرین به شهرستان های همجوار می شود و حتی این در حالی است که رانندگان تاکسی اجازه خروج از محدوده شهر را نیز ندارند.

موضوع احداث جایگاه سی ان جی شهرستان قصرشیرین اکنون خود به قصه ای قدیمی و کاملا مبهم برای مردم تبدیل شده است. از اظهار نظرها و ایرادات پوچ و بی اساس مسئولین تا شکایت رانندگان و شهروندان قصرشیرین.

حسین پروین فرماندار پیشین قصرشیرین در بهمن ماه سال 91 از تخصیص پنج هزار متر مربع زمین و اعتبار 10 میلیارد ریال برای احداث جایگاه سوخت CNG در این شهرستان خبر داد.

 و باز همین شخص در اردیبهشت ماه سال 92 مجددا خبر احداث جایگاه را در آینده بسیار نزدیک خبر داد که تجهیزات آن خریداری و آماده نصب است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه نیز در آذر ماه سال 92 از قرار گرفتن این اجایگاه در مرحله استعلام خبر داد و افزود: احداث و ایجاد جایگاه سی ان جی قصرشیرین هم اکنون در مرحله اخذ استعلام است و از شهرداری بعنوان متولی این جایگاه خواسته ایم نماینده خود را برای اخذ مجوز معرفی کند.

وی تصریح کرد: زمین این جایگاه مشخص شده و از نظر ابعاد مشکلی ندارد، جانمایی و مکان آن توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی تایید شده است ولی باید مجوز لازم را از اداره برق، شرکت گاز، محیط زیست و شهرداری اخذ کند تا نقشه فاز اول تایید شود و بعد وارد فاز دوم شده و پس از تاییدیه این فاز، عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

و باز در دی ماه سال 93 افشین رضایی فرماندار کنونی قصرشیرین علت توقف عملیات احداث جایگاه سی ان جی قصرشیرین را کمکاری شورای شهر عنوان کرد و افزود: کم کاری شورای شهر قصرشیرین برای تصویب مصوبه پرداخت هزینه مسیر انحرافی زمین جدید احداث جایگاه سوخت سی ان جی علت اصلی توقف عملیات اجرایی این طرح است.

در پی این انتقاد فرماندار، رئیس شورای شهر قصرشیرین از تصویب مصوبه جدید خبر داد و افزود: شورای اسلامی طی مصوبه ای مورخ 23 دی ماه سال جاری موضوع احداث جایگاه سی ان جی را تصویت و مبلغ 715 میلیون ریال نیز جهت خرید و نصب ایستگاه اندازه گیری و تقلیل فشار در اختیار شهرداری قرار داده است.

در خرداد ماه سال جاری پس از چندین سال تعلل بلخره کلنگ احداث این جایگاه توسط جمعی از مسئولین شهرستان و استان در ورودی اول قصرشیرین بر زمین زده شد اما ظاهرا این کلنگ پس از چند ماه همچنان بر زمین ماند.

ظرف چندروز آینده کار احداث جایگاه CNG قصرشیرین شروع خواهد شد

شهردار قصرشیرین در گفتگو با الوند خبر علت تعلل در احداث جایگاه سی ان جی شهرستان را نبود نقشه طرح عنوان کرد و افزود: شرکت نفت نقشه طرح و اجرای جایگاه سی ان جی قصرشیرین را ماه گذشته در اختیار شهرداری قرار داده است اما اقدامات تغییر کاربری و آماده سازی زمین جایگاه طی این مدت انجام گرفته است.

صحبت پور افشار با بیان اینکه ظرف  چندروز آینده شروع احداث جایگاه شهرستان استارت خواهد خورد افزود:  پس از دریافت نقشه، طرح را دومرحه در مناقصه گذاشتیم که متاسفانه در مرحله اول کسی حاظر به شرکت در مناقصه نشد.

وی یادآور شد: جهت احداث ساختمان و جایگاه آن 7 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که سعی خواهد شد از هزینه های جاری تامین و بودن مشکل و توقفی در اجرای طرح کار احداث آن در چند ماه آینده به پایان برسد.

وی همچنین افزود: تمامی تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال توسط شرکت نفت خریداری و واگذار شده است.

یکی از رانندگان تاکسی قصرشیرین نیز در گفتگو با الوند خبر اظهار داشت: به دلیل شرایط کاری خود مجبوریم به طور مداوم از بنزین استفاده کنیم که با افزایش قیمت بنزین نیز باعث شد فشار اقتصادی زیادی بر روی ما وارد شود.

وی افزود: روزانه ۳۰ لیتر بنزین مصرف می کنیم و درآمد روزانه ام با ۱۲ ساعت کار بسیار کمتر از آن چیزی است که بتوانم هزینه اجاره منزل، اقساط بانکی خودرو و زندگی روزمره خانواده خانواده خود را بدهم.

این راننده قصرشیرینی افزود: برای استفاده از سوخت گاز سی ان جی مجبوریم به شهرستان سرپل ذهاب تردد کنیم که متاسفانه علاوه بر مسافت راه و مشکلات آن، اکثریت وقت ما در صف های طولانی این جایگاه ها تلف می شود.

وی یادآور شد: در شهرستان همجوار سرپل ذهاب نیز تنها دو جایگاه در حال حاضر فعال است، این در حالی است که تعداد خودروها در قصرشیرین و سرپل ذهاب روز به روز درحال افزایش بوده و نیاز به توسعه جایگاه‌های سی ان جی افزایش یافته است.

منبع:الوند خبر