جایگاه های سی ان جی جدید در بلژیک

Author:

 

به گزارش مجله صنعت CNG، شرکت Engie که در گذشته با نام  ژ د اف سوئز شناخته می شد، در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۸ پس از ادغام شرکت گاز دو فرانس و شرکت سوئز تاسیس شد. شرکت سوئز یکی از قدیمی ترین شرکت‌های ثبت شده در اروپا می‌باشد، که در سال ۱۸۵۸ بمنظور ساخت کانال سوئز، تاسیس شد.

شرکت Engie یا ژ د اف سوئز، یک شرکت برق چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت در عمل، در زمینه تولید برق، توزیع گاز طبیعی و انرژی‌های تجدید پذیر اشتغال دارد.

یکی از زیر مجموعه های شرکت Engie ، شرکت الکترابل است که یک شرکت بلژیکی است و در حوزه های گوناگون انرژی و بویژه در بلژیک فعال است. شرکت الکترابل تامین کننده برق و گاز 6 میلیون نفر در بلژیک است.

به تازگی شرکت الکترابل تصمیم گرفته است تا ایستگاه سوخت گیری سی ان جی جدیدی را در بلژیک و لوکزامبورگ احداث کند. این ایستگاه های سوخت گیری قرار است سوخت سی ان جی مورد نیاز کامیون های گازسوز را در بلژیک تامین کنند. این کار در قالب یک کنسرسیوم با مشارکت دولت بلژیک و گروه انرژی G&V  انجام خواهد شد و تعداد این ایستگاه ها طی دو سال به 25 تا 30 باب خواهد رسید.

شرکت الکترابل در یک کنفرانس خبری در این مورد اعلام کرده بود که : در حال حاضر سهم وسایل نقلیه موتوری از تولید گازهای گلخانه ای در اروپا، 18 درصد از کل است و برآورد شده است که اگر سهم گاز در حمل و نقل در اروپا به 20 درصد کل افزایش پیدا کند، آلودگی Co2 در جهان به میزان 5 درصد کل کاهش پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر 38 جایگاه CNG در بلژیک وجود دارد و متوسط قیمت گاز 0.94 سنت در هر کیلوگرم است. چیزی در حدود یک یورو برای یک کیلوگرم گاز. برای یک پیمایش 400 کلیومتری 20 کیلوگرم یا تقریبا” 20 یورو هزینه سوخت گاز در نظر گرفته می شود که این مبلغ حدود 30 درصد کمتر از قیمت سوخت دیزل در آنجاست.

برنامه دولت کنونی بلژیک برای توسعه خودروهای گازسوز تا سال 2020 ، 40هزار خودروی سی ان جی و 300 ایستگاه سوخت CNG می باشد.

منبع:www.cngmag.ir