تمهیدات زمستانی شرکت گاز برای تامین سوخت کشور

Author:

 

تامین سوخت مورد نیاز کشور در فصل زمستان بر محور گاز تعریف و با بررسی روند تحویل سوخت به بخشهای مختلف، تمهیدات زمستانی اندیشیده شده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بر اساس هماهنگی هایی که در کمیته سوخت رسانی زمستانی وزارت نفت انجام شده، تامین سوخت در فصل زمستان بر محور گاز تعریف شده است.

حمیدرضا عراقی افزود: در این کمیته، روند تحویل سوخت به بخشهای مختلف با توجه به ظرفیتهای موجود بررسی شده و بر این اساس، تامین گاز به عنوان سوخت نخست فصل زمستان در دستور کار قرار گرفته است.

تولید گاز پالایشی افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: با توجه به افزایش ظرفیت ١٠٠ میلیون متر مکعب تولید گاز از پارس جنوبی در سال جاری، تمام تلاش برای تامین گاز بخشهای مختلف انجام می شود.

 

وی یادآور شد: امسال با کوتاه و فشرده کردن تعمیرات اساسی شرکتهای پالایش گاز توانستیم گاز بیشتری نسبت به سال گذشته فرآورش کرده و این افزایش تولید گاز را به بخشهای صنعتی و نیروگاهی هدایت کنیم.

افزایش ارسال ٦ میلیارد مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی

مدیر عامل شرکت گاز ایران با بیان اینکه با افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی در ٥ ماه نخست امسال، از مصرف قابل توجهی سوخت مایع جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یاد شده بیش از ٦ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل و از مصرف سوخت مایع جلوگیری شد.

عراقی با بیان اینکه رکورد گازرسانی به نیروگاه ها به مرز ٢٣٠ میلیون متر مکعب در روز رسید، خاطرنشان کرد: فرآورده های نفتی به عنوان یک منبع مالی قابل توجه باید برای کشور تبدیل به ارزش افزوده شود و با تامین گاز نیروگاهها در فصل تابستان، از سوختن این منابع مالی جلوگیری شود.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، با افزایش تحویل گاز به نیروگاههای کشور در ٥ ماه نخست امسال علاوه بر تبدیل سوخت مایع به ارزش افزوده و کاهش آلودگی محیط زیست، امکان ذخیره سوخت مایع برای فصل زمستان نیز فراهم شد.

منبع : http://www.shana.ir