تمامی مخازن معیوب بودند

Author:

 

نتایج بازرسی مخازن CNG خودروهای دوگانه سوز خراسان شمالی نشان می دهد که تمامی 1076 مخزن مورد بازرسی قرار گرفته دارای نقص و معیوب بودند .

به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ؛ به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد و ایمنی مخازن  CNGخودروها و پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از آن، یک شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده ، از 741 دستگاه خودروی دوگانه سوز با کاربری تاکسی،آژانس و خودروهای دولتی بازرسی به عمل آورد.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: بازرسی بر اساس استاندارد ملی 9426 صورت گرفته و صدمات مربوط به مخازن در سطح 1 و 2 و 3 قرار گرفته است که بر این اساس از 1076 مخزن مورد بازرسی 974 مخزن دارای عیوب سطح یک و 81 مخزن دارای عیوب سطح دو و تعداد 21 مخزن دارای عیوب سطح سه بوده است .

مهمانواز توضیح داد : عیوب سطح یک شامل عیوبی هستند که جزئ ای بوده و پس از رفع عیب استفاده مجدد از خودرو بلامانع است ، همچنین عیوب سطح 2 شامل عیوبی می شوند که خودرو برای بازرسی تکمیلی اعزام می شود و در عیوب سطح 3 کپسول ها اسقاط می شوند .

فهیمه مهمان نواز خاطرنشان کرد : خودروهای مورد بازرسی شامل 115 دستگاه انواع پژو ,46 دستگاه پیکان ، 548 دستگاه پراید،2دستگاه مزدا دوکابین،یک مورد نیسان دوکابین و 29 دستگاه سمند بوده است که مخازن 296 دستگاه کارخانه ای, 445 دستگاه کارگاهی ، همچنین 408 دستگاه تک مخزنی و 333 دستگاه دارای دو مخزن بوده اند.

وی تاکید کرد : اجرای طرح معاینه فنی و تست مخازن سوخت خودروهای دوگانه سوز به منظور اطمینان از عملکرد مخازن سوخت ، ضرورت دارد .

منبع : ایسنا