تقویت و احداث جایگاه‌های سوخت CNG شهرستانهای نایین و خور و بیابانک

Author:

اصفهان – بهروز راعی : مهندس سعید مومنی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و مهندس حسین صادقیان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان در نشستی مشترک در خصوص تقویت جایگاه‌های سوخت CNG و احداث جایگاه‌های جدید در شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، این نشست به منظور تامین زیرساختهای مورد نیاز گازرسانی به شهرهای فاقد گاز شهرستان‌های نایین و خورو بیابانک در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد. شایان ذکر است، طرح گازرسانی به خور، انارک، جندق و فرخی ۴ شهر کویری استان طی سالجاری در دستور کار قرار گرفته است به این صورت که این شهرها از طریق جایگاه هایCNG بوسیله کپسول‌های بزرگ قابل حمل از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند. گفتنی است، علت تاخیر در گازرسانی به این مناطق نسبت به سایر شهرستان‌های سطح استان فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری(خط هشتم انتقال گاز)، پراکندگی شهرها و روستاهای تابعه‌می باشد. در عملیات اجرایی طرح گازرسانی از طریق جایگاه‌های CNG، تمامی زیر ساخت‌های گازرسانی اعم از شبکه ها، ایستگاه‌ها‌، علمک‌ها و…نصب و راه اندازی‌می شوند اما گاز طبیعی از کپسول‌های بزرگی که در ایستگاه‌های CNG مستقر خواهد شد به شبکه‌ها تزریق‌می گردد و پس از اینکه خط انتقال سراسری یازدهم به استان اصفهان رسید این کپسول‌ها حذف و شبکه گازرسانی شهرها به خط یازدهم متصل خواهد شد. با اجرای این طرح ۴ شهر و ۱۰۰ روستای تابعه ، از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد. در بخش دیگری از این نشست، در رابطه با نحوی پاسخ به استعلام‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از شرکت گاز استان اصفهان درمورد تخصیص سوخت مایع به متقاضیانی که امکان پرداخت هزینه ی اخذ مجوز شهرداری و دیگر هزینه‌های مربوطه را ندارند صحبت شد و مقرر گردید کار گروهی تخصصی برای بررسی این موارد تشکیل شود. در ادامه موضوع بدهی جایگاه‌های CNG سطح استان به شرکت گاز استان اصفهان از مواردی بود که به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همکاری و مساعدت لازم جهت وصول مطالبات شرکت گاز را به عمل آورد.
صرفه جویی 2هزار میلیارد ریالی در مصرف سوخت مایع
در ادامه این نشست مشترک ، چگونگی گازرسانی به تعدادی از واحدهای کوره‌های آجر پزی و مرغداری‌های شهرستان‌های نایین و گلپایگان نیز مورد بررسی قرار گرفت. مهندس صادقیان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان اذعان داشت: با گازرسانی به واحدهای صنعتی و مرغداری‌ها سطح استان طی 6ماه گذشته بالغ بر 200میلیارد تومان در مصرف سوخت‌های مایع صرفه جویی شده است. web site hit counter

منبع: ایران زمین