تقدیر از پاکبان منطقه یک شهرداری/ تمدید قرارداد بهره برداری از جایگاه های CNG

Author:

شمال ما: یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر رشت به ریاست مسعود کاظمی برگزار شد.

در ابتدای صد و نود و سومین جلسه شورا از «اکبر صبری» پاکبان منطقه یک شهرداری که با پیدا کردن قطعه‌ای طلایی با ارزش که آن را به صاحبش برگردانده بود تقدیر شد‌.

در ادامه پس از نطق های پیش از دستور این جلسه اعلام وصول لایحه ها انجام شد.

لایحه اول تمدید سه‌ساله قرارداد شرکت سیال سامانه اندیشه برای ادامه کار ۵ CNG لاکان٬ تازه‌آباد٬ گیل٬ دولت‌آباد و نخودچر بود. در این لایحه آمده است با ۵۰ درصد حق السهم شهرداری از مبلغ کارمزد دریافتی به‌صورت ترک تشریفات قرارداد تمدید شود.

مهندس امیرلو رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت و نماینده شهرداری رشت با حضور در صحن شورای شهر رشت به ارائه توضیحاتی درباره لایحه بهره برداری از پنج جایگاه سی ان جی شهرداری رشت و ادامه همکاری با شرکت سیال سامانه اندیشه ارائه کرد.

مهندس امیرلو با اشاره به هزینه های اوورهال جایگاه های سی ان جی گفت: اورهال جایگاه ها برای سازمان هزینه زیادی خواهد داشت که در صورت تمدید قرارداد توسط شرکت مذکور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد مناسب شرکت سیال سامانه اندیشه گفت: عملکرد این شرکت در طول مدت قرارداد با شهرداری رشت رضایتبخش بوده و تعهدات خود را به موقع انجام داده است.

امیرلو افزود: این عملکرد مناسب موجب جلب نظر مساعد سازمان و شهردار وقت برای ادامه همکاری شده است.

سید امیر حسین علوی به عنوان اولین موافق این لایحه، عملکرد شرکت سیال سامانه اندیشه را مثبت خواند و گفت: بسیاری از بدهی های شهرداری رشت از محل درآمدی شهرداری از این جایگاه ها بوده و با انجام تعهدات این شرکت انجام شده است و بهتر است که از به حاشیه راندن این مبحث خودداری شود.

رفیعی نوده دیگر مواق لایحه نیز گفت: این شرکت تنها شرکت بومی در این عرصه و فنی ترین شرکت در ایران است که در استان های دیگر نیز مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: شرکت سیال سامانه اندیشه با کمترین سود ممکن با شهرداری قرارداد بسته است و دلیل آن نیز مکمل بودن این جایگاه بومی در فعالیت های کشوری این شرکت است.

عباس صابر و نیکومنش نودهی به عنوان مخالف این لایحه صحبت کردند.

عباس صابر خواستار بررسی بیشتر این لایحه شد و نیکومنش نودهی ارائه گزارش فصلی توسط این شرکت را الزامی دانس.

مسعود کاظمی رئیس شورای شهر رشت که در گذشته مدیرعامل سامان تاکسیرانی بود گفت: من با توجه به سابقه خدمتیم به صورت کامل در جریان این جایگاه ها هستم. وی ادامه داد: شرکت قبلی که با شهرداری رشت قرارداد امضا کرده بود نه تنها پرداختی به شهرداری رشت نداشت بلکه بدهی های زیادی برای شهرداری بر جای گذاشت.

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: با توجه به اتمام قرارداد اگر قرار است مجددا این لایحه بررسی شود قرارداد به مدت کوتاهی تمدید شود تا جایگاه ها تعطیل نشوند.

حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت بیان داشت: چنین مخالفت هایی باعث تعطیلی شهر بازی شده است و نمی توان با همه لوایح مخالفت کرد و آن ها را متوقف کرد. وی افزود: این شرکت هم بومی است و هم رضایت شهرداری را جلب کرده است.

لایحه دو فوریت تمدید بهره برداری از جایگاه های سوخت سی ان جی شهرداری رشت به صورت ترک تشریفات با رای ۸ عضو شورا تصویب شد.

در ادامه جلسه لایحه مجوز اجرایی کردن  ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در راستای عنوان مطالعه و اجرای زیباسازی جداره شهری در بافت پیاده راه فرهنگی به‌صورت عادی وصول شد.

کمک مالی به دو شهروند و همچنین لایحه کمک مالی ۲۰ میلیون تومانی به انجمن علمی سازه‌های ماکارونی دانشگاه گیلان به‌صورت عادی وصول شد.

در  دستور جلسات نیز تعرفه نظام صنفی یارانه‌ای مورد موافقت قرار گرفت و با کمک مالی به یکی از کارکنان شهرداری موافقت شد.

منبع: www.shomalema.com