تعطیلی ۴۰ جایگاه CNG به دلیل بدهی و اختلاف حساب/تهران در رتبه نخست مصرف CNG

Author:

رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۸۰ جایگاه سوخت سی ان جی در سراسر کشور وجود دارد از تعطیلی ۳۰ الی ۴۰ جایگاه به دلیل بدهی و اختلاف حساب در کشور خبر داد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اردشیر دادرس، رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به ارزان شدن ۱۰۰ تومانی قیمت سی ان جی ، گفت: قیمت سی ان جی در سال گذشته ۶۵۰ تومان بود که در مقطعی با کاهش ۵۰ تومان روبرو شد و در چند روز اخیر نیز به قیمت ۵۰۰ تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم که این مبلغ مورد استقبال مردم و جایگاه داران است، افزود: ظرفیت واقعی روزانه جایگاه ها ۳۴ میلیون متر مکعب است که استفاده روزانه از  این رقم در حال حاضر ۱۹ میلیون متر مکعب  است.

دادرس با تاکید براینکه شرکت ملی گاز باید همکاری کند که جایگاه های سوخت سی ان جی راه بیافتند و از مشکلا ت رها بشوند، تصریح کرد: برخی از جایگاهها به دلیل بدهی یا مشکل فنی تعطیل هستند که نیاز به کمک دارند تا مشکلی برای متقاضی ها پیش نیاید.

رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی با بیان اینکه ۲۲۸۰ جایگاه سوخت  سی ان جی  در سراسر کشور وجود دارد، ادامه داد: ۳۰ الی ۴۰ جایگاه به دلیل بدهی و اختلاف حساب در کشور تعطیل است که بیشتر این جایگاه ها به شهرداری و بخشی هم به بخش خصوصی تعلق دارد که در حال ضرر کردن هستند.

وی  با یادآوری اینکه تهران در صدر جدول مصرف سوخت سی ان جی است، خاطرنشان کرد: به نسبت افزایش خودرور ها در کلان شهر هایی نظیر تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و …  نیاز به احداث جایگاه داریم.

منبع: www.jouybaran.ir