بهره برداری از 17 جایگاه سوخت کوچک در فاز اول در اصفهان

Author:

معاون سرمایه گذاری شهردار اصفهان گفت: دور بودن جایگاه‌های سوخت دو مشکل انتشار آلاینده‌ها و تصاعد و پخش بخارات بنزین در هوا را به وجود می‌آورد که سعی شده در جایگاه‌های کوچک این مشکلات حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سید مرتضی حسام نژاد در مراسم افتتاح پروژه جایگاه‌های سوخت با ابعاد کوچک در منطقه اصفهان با بیان اینکه می‌توان این پروژه را یک پروژه دانش بنیان نامید، اظهار کرد: در گذشته، شهرداری اصفهان با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اصفهان در حوزه CNG همکاری‌هایی داشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل مسایل اقتصادی و مالکیتی، پراکنش چایگاه‌ها به صورت مناسب انجام نشده بود، افزود: با افتتاح جایگاه‌های تک نازله جدید، شهروندان می‌توانند با طی حداقل مسیر، وسیله نقلیه خود را به جایگاه‌های سوخت برسانند. در این پروژه تامین زمین و خدمات از سوی شهرداری و سرمایه گذاری از طرف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و بخش خصوصی بوده است.

معاون سرمایه گذاری شهردار اصفهان به اهداف پروژه اشاره و اضافه کرد: کاهش ترافیک، کاهش سفرهای زائد درون شهری و اهداف زیست محیطی در احداث جایگاه‌های سوخت با ابعاد کوچک مدنظر قرار داشته است.

حسام نژاد ادامه داد: دور بودن جایگاه‌های سوخت دو مشکل انتشار آلاینده‌ها و تصاعد و پخش بخارات بنزین در هوا را به وجود می‌آورد که سعی شده در جایگاه‌های کوچک این مشکلات حل شود.

وی اظهار کرد: هماهنگی و همکاری نزدیکی بین شهرداری، اداره راه و شهرسازی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و … برای احداث این جایگاه‌ها وجود داشت و این پروژه اجرا شد. هم‌چنین با جذب سرمایه گذاری و با استفاده از توان علمی بخش خصوصی توانستیم شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

معاون سرمایه گذاری شهردار اصفهان گفت: پروژه جایگاه‌های سوخت کوچک در مجموع 50 جایگاه با هزینه بالغ بر 50 میلیارد تومان با تامین زمین تعریف شد. در فاز اول، 17 جایگاه به بهره برداری رسیده است، در مرحله دوم 26 جایگاه و در فاز سوم باقی جایگاه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

حسام نژاد هدف این گونه پروژه‌ها را خدمت رسانی به شهروندان به جای ارزش افزایی پروژه‌ها عنوان و به سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: شهر رویاها و آکواریوم اصفهان هر دو با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت خارجی انجام شد و کیفیت مناسبی نیز داشته است.

50 جایگاه سوخت کوچک در اصفهان= 45 هکتار جنگل

هم‌چنین رییس هیئت مدیره شرکت پتروآیریک اظهار کرد: حذف کارت سوخت، استفاده از سیستم سبز و دارابودن هر سه مرحله بازیافت بخارات سوخت از ویژگی‌های جایگاه‌های کوچک سوخت است.

امیر فرقدانی ادامه داد: اگر به طور ميانگين در روز هر جايگاه سوخت كوچك، حدود 954 تراكنش داشته باشد، حدود يك هكتار جنگل در مصرف اكسيژن صرفه جويي مي‌شود. بنابراین احداث 50 جایگاه سوخت در اصفهان، معادل اضافه کردن حدود 45 هکتار جنگل است.

وی اضافه کرد: با تکمیل پروژه جایگاه‌های سوخت با ابعاد کوچک، بخارات ناشی از سوخت و آلودگی ناشی از خودروها به صفر خواهد رسید.

www.isna.ir