با تکمیل سه طرح پالایشی تولید بنزین کشور به بیش از ٦٨ میلیون لیتر می رسد

Author:

 

 

 

با بهره برداری از طرحهای پالایشی در دست اجرا تا اوایل سال آینده، تولید بنزین کشور از ٦٢,٨ میلیون لیتر کنونی به ٦٨.٣ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

 

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: تکمیل طرحهای افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان از اواسط پاییز امسال، پالایشگاه لاوان از اواخر امسال و پالایشگاه بندر عباس از اوایل تابستان سال آینده به تولید بنزین کشور می افزاید.

سعید محجوبی گفت: تولید پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این شرکت در اواسط پاییز امسال، از ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر کنونی به ١٢ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر در روز خواهد رسید.

وی افزود: همچین پالایشگاه لاوان نیز از اواخر زمستان امسال، یک میلیون و ١٠٠ هزار لیتر به تولید روزانه بنزین کشور می افزاید.

به گفته وی تولید کنونی بنزین در پالایشگاه لاوان دو میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر در روز است.

محجوبی با بیان این که طرح پالایش نفت بندرعباس با پیشرفت ٩٠ درصد در حال اجراست و تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پالایشگاه با تکمیل طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خود روزانه دو میلیون لیتر به تولید بنزین کشور می افزاید.

وی تصریح کرد: تولید کنونی این پالایشگاه هم اکنون ٩ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر در روز است.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید بنزین کشور با کیفیت یورو ٤ خواهد بود که به همین میزان می تواند از واردات بنزین به کشور جلوگیری کند.

گفتنی است: پالایشگاههای تبریز و اصفهان نیز از جمله شرکتهای دارای طرحهای بهبود کیفیت بوده اند که پالایشگاه تبریز با تولید روزانه ٧٨٠ هزار لیتر بنزین یورو ٤ و دو میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بنزین معمولی هم اکنون در مدار تولید قرار دارد.

همچنین طرح بهبود کیفیت پالایشگاه اصفهان نیز تقریبا تکمیل است و در صورت بارگیری کاتالیست تا اواسط پاییز امسال به مدار بهره برداری وارد و میزان تولید بنزین یورو ٤ را در کشور  افزایش خواهد داد.

منبع : www.shana.ir