باید دنبال باز کردن گره رکود در سی.ان.جی باشیم

Author:
پرشین خودرو: رییس انجمن سازندگان تجهیزات CNG اعتقاد دارد با تمام موانع و مشکلات بر سر راه این صنعت چشم انداز ما به آینده امیدوار کننده است.

شهریار خاشع در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: چنانچه بتوانیم با همکاری و تعامل سازنده مشکلات موجود بر سر راه صنعت سی.ان.جی کشور را برداریم قدر مسلم با رفع تحریم ها، اوضاع به حالت بهتری باز خواهد گشت.

این فعال صنعت سی.ان.جی کشور در رابطه با مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان قطعات تجهیزات مصرفی بیان کرد: حقیقت امر این است که کار کردن در شرایط فعلی به شدت سخت شده است و بسیاری از کارخانه ها با سرمایه گذاری بسیار بالایی که انجام داده اند اینک به ورطه تعطیلی کشیده شده اند.

وی در همین رابطه توضیح داد: بسیاری از همکاران با احداث کارگاه و کارخانه هایی در سال گذشته و امسال متحمل هزینه ای معادل 20 میلیارد تومان شده اند اما تاکنون این سرمایه در جایی رها شده و خاک می خورد و هیچ استفاده و سود دهی از آن صورت نمی گیرد.

خاشع ادامه داد: به واقع باید بپذیریم که نباید آنچنان از دولت انتظار کمک مالی داشته باشیم؛ همین که از این صنعت«حمایت» شود و به اصطلاح «دیده» شود مکفی به نظر می رسد. تصور می کنم باید گره ها را بین اهالی همین صنعت با همکاری یکدیگر باز کنیم و ببینیم مشکلات کجاست و چه راهکارهایی باید صورت بگیرد تا نتیجه مثمر ثمر باشد. به هر حال باید پذیرفت در اقتصاد جهانی قوائدی وجود دارد که باید همگان به آن پایبند باشند.

رییس انجمن صنفی سازندگان تجهیزات CNG در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه گاز سی.ان.جی در سال گذشته 150 میلیون مترمکعب گاز تولید کرده ایم و با توجه به چشم اندازها مطلوب بوده است فقط باید ببینیم با این حجم تولید مطلوب، مشکلات و موانع چه مسائلی هستند که این صنعت به این وضع دچار شده است.

منبع:www.cngmag.ir