ایران بزرگترین تولیدكننده مخازن CNG در دنیا شد

Author:

موج – جشن خودکفايي توليد انبوه مخازن سي ان جي  ورق ساخت داخل صبح امروز دوشنبه در قزوين برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري موج به منطقه، در اين مراسم که استاندار قزوين، مديرعامل بانک سپه، مديران دستگاه هاي اجرايي استان قزوين و مديران صنعت خودروسازي کشور حضور داشتند کيومرث ناصري مديرعامل و عضو هيات مديره شرکت توليد کننده مخازن  سي ان جي گفت: با توجه به اينکه نزديک به 4 ميليون خودروي دوگانه سوز با کاهش نياز به واردات بنزين و تاثير مستقيم در تقليل آلودگي هواي شهرهاي بزرگ و همچنين با بهره مندي از محرک هاي اقتصادي دولت براي ترغيب مصرف کنندگان به استفاده از سي ان جي فضاي گسترده فعاليت در عرصه توليد و عرضه سامانه سوخت دوم را ايجاد کرد که اين سامانه از اجزاي مختلف مورد استفاده براي سوخت رساني گاز طبيعي تا جايگاه هاي سوخت گيري را شامل مي شود.
وي افزود: از اين رو توليد مخازن تحت فشار منطبق بر استانداردهاي سخت گيرانه و الزامي از سالها قبل در دستور کار متوليان صنعت کشور قرار گرفت.
مديرعامل شرکت توليدي مخازن گاز طبيعي آسياناما گفت: 70 درصد از مخازن سي ان جي را مواد اوليه تشکيل مي دهد که توانستيم ورقه هاي فولاد مخازن را در کشور بومي سازي کرده و مانع از واردات مواد اوليه اين مخازن شويم.
ناصري با اشاره به اينکه ايران بزرگترين مصرف کننده مخازن سي ان جي در دنيا است، گفت: تا همين سال گذشته بخش عمده اي از اين مخازن از کشورهاي مختلف به ويژه چين وارد مي شد.
وي با بيان اين مطلب که با سرمايه گذاري صورت گرفته در مدت زمان پنج سال گذشته توسط بانک سپه بزرگترين کارخانه توليد مخزن سي ان جي را با سرمايه اي 200 ميلياردتومان در شهر صنعتي قزوين راه اندازي کرديم، افزود: بخشي از مخازن مورد استفاده در صنعت سي ان جي در کشور توليد مي شود که به دنبال توليد 100 درصدي آن در داخل کشور هستيم.
وي در ادامه تصريح کرد: ميزان تخميني ارز بري سالهاي اخير براي واردات مخزن سي ان جي و در ادامه براي واردات مواد اوليه از کشورهاي مختلف ارزشي معادل 600 ميليون دلار را نشان مي دهد که چند برابر هزينه مورد نياز براي احداث کارخانجات توليد مخزن و تامين مواد اوليه از فولاد ساخت داخل است.
ناصري تاکيد کرد: اين در حالي است که آن سوي خودکفايي علاوه بر رفع نياز داخلي امکان توليد و صدور انواع مخازن تحت فشار هم خانواده و مخازن سي ان جي براي کشور ميسر مي شود.
وي در ادامه عنوان کرد: حذف احتمال نشتي از مزاياي اين مخزن است که اميد داريم با حمايت وزارت نفت و ساير نهادهاي مرتبط اين اقدام که در راستاي اجراي قانون رفع موانع توليد صورت گرفته به نتيجه نهايي برسد.
بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در ادامه اين مراسم افتتاح رسمي خطوط توليد اين مخازن با حضور استاندار

قزوين، مديرعامل بانک سپه و مديرعامل شرکت آسيا ناما انجام شد.

منبع: www.cng.niopdc.ir