افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت اولویت است

Author:

افزایش سهم CNG در سبد سوخت، یکی از اولویت های اصلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت ملی پخش، افزایش و حفظ سهم CNG در سبد سوخت کشور را از اولویت های اصلی شرکت ملی پخش برشمرد.

به گزارش مجله صنعت  CNG به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، علیرضا صادق آبادی در این نشست، تمرکز بر دو موضوع مهم، یکی بحث CNG و دومی اجرای طرح برند را در دستور کار قرار داد و گفت : انشاالله بتوانیم با تعامل و همکاری مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش، این دو مهم را به سرانجام برسانیم.

صادق آبادای در ادامه به بازدیدی که از نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه خودروهای گازسوز آسیا و اقیانوسیه (آنگوا) داشت، اشاره کرد و گفت : در این نمایشگاه همه شرکت هایی که سازنده تجهیزات و ادوات بودند، دستاورهای خوبی را در جهت ساخت قطعات داخلی و تجهیزات انجام داده بودند، ولی موضوعی که در این نمایشگاه مغفول ماند، همه عرضه کننده بودند و فکری برای تقاضا نشده بود.

وی اظهار کرد : باید بتوانیم در بحث CNG یک برنامه جامعی را با کمک همکاران شرکت ملی پخش تهیه کنیم تا این صنعت رو به افول نرود در واقع هر چه از سهم CNG در سبد سوخت کاهش پیدا کند مطمینا به سهم بنزین در سبد سوخت اضافه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش تصریح کرد : برای حفظ سهم CNG و توسعه این صنعت در کشور، قصد داریم ظرف بازه زمانی کوتاه، یک نقشه راه تهیه کنیم و آن را به اجرا درآوریم.

صادق آبادی در ادامه با اشاره به خودروهای سی ان جی سوز، گفت: تولید برخی از این خودروها تا چند سال آینده متوقف می شود در صورتی که سهم اصلی مصرف CNG را داشتند و خودروهایی که جدیداً نیز تولید می شوند تقاضایی برای دوگانه سوز شدن ندارند که بخشی از آن به خاطر سیاست های قیمتی سوخت CNG و قیمت تمام شده خودروهای دوگانه سوز و پایه گاز سوز است.

وی در بخشی از سخنان خود بیان کرد : با یک محاسبه در بهترین حالت اگر بتوانیم گاز را صادر کنیم هر متر مکعب ده سنت عایدی ما از صادرات خواهد بود ولی با جایگزینی CNG به جای بنزین ( با در نظر گرفتن میانگین قیمت واردات هر لیتر بنزین ۵۰ سنت ) می توانیم با ایجاد هر متر مکعب ظرفیت استفاده از سی ان جی ، ۴۰  سنت به اقتصاد کشور کمک کنیم .

این مقام مسوول در ادامه اجرای طرح برند را یکی دیگر از برنامه های مهم و در دست اقدام شرکت ملی پخش برشمرد و گفت : کار بعدی که انتظار داریم زود به نتیجه برسد بخث برندسازی جایگاه های سوخت است.

صادق آبادی سپس به راه اندازی طرح آزمایشی توزیع سوخت با سفارش اینترنتی اشاره کرد و افزود : اجرای طرح برند در این بخش طبیعتا با مقاومت کمتری رو به رو خواهد بود که امید داریم در بخش برندسازی جایگاه های ثابت نیز مدلی را پیاده سازی کنیم تا نسبت به سبک سازی عملیات شرکت و کاهش هزینه ها اقدام شود.

وی در این مراسم، از خدمات شایسته منصور ریاحی مدیر عامل قبلی شرکت ملی پخش قدر دانی کرد و گفت : آقای ریاحی در همین مدتی که بودند توانستند هم در بخش CNG و هم در دیگر بخش ها فعالیت های مهم و ارزشمندی را داشته باشند و در حال حاضر نیز به عنوان مشاور در پالایش و پخش از راهنمایی های ارزشمندشان استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر عامل جدید شرکت ملی پخش در سمت جدید به سوابق و تجربیات وی در شرکت اشاره کرد و گفت : انتطارم از تک تک افراد، همکاری صمیمانه با آقای موسوی خواه در جهت پیشبرد اهداف شرکت است.

علیرضا صادق آبادای در پایان با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با خرد جمعی و کمک همدیگر فعالیت های شرکت را در جهت کاهش هزینه ها و داشتن انضباط مالی سوق دهیم، خاطر نشان کرد : این مهم در نتیجه همکاری و تعامل نزدیک همه همکاران در شرکت ملی پخش و پالایش و پخش محقق خواهد شد.

منبع: www.cngmag.ir