ارسال ۴۸ میلیون لیتر بنزین از انبار نفت همدان به مقاصد مصرف

Author:

همدان – مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان از افزایش ۳ درصدی مصرف CNG در همدان خبر داد و گفت: طی ایام نوروز ۴۸ میلیون لیتر بنزین از انبار نفت ایثارگران همدان به مقاصد مصرف ارسال شد.

امین روستایی در گفتگو با خبرنگار مهر از ارسال ۴۸ میلیون و ۱۴۳ هزارلیتر بنزین از انبار نفت ایثارگران همدان طی ایام نوروز به مقاصد مصرف خبر داد و گفت: طی بازه زمانی اشاره شده در مجموع ۶۵ میلیون و ۵۷۷ هزار لیتر از سه نوع فرآورده بنزین، نفتگاز و نفت سفید از انبار نفت این منطقه برای مصارف مختلف به مراکز عرضه و مقاصد مصرف ارسال شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان گفت: از این میزان، ۵ میلیون و ۴۰۶ هزار لیتر سهم فرآورده نفت سفید و ۱۲ میلیون و ۲۸ هزار لیتر سهم فرآورده نفتگاز بوده است.

وی افزود: در نیمه اول فروردین ماه سال جاری حدود ۳۰۰ مورد آزمایش کنترل کیفی و حدود ۱۵۰مورد بازدید کمی، ایمنی، مشترک با ادارات متولی سوخت و حراست توسط واحدهای مختلف عملیاتی پخش منطقه همدان از مجاری عرضه انجام گرفت.

خروج یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون لیتر فراورده نفتی از همدان

روستایی همچنین از خروج یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون لیتر از سه نوع فرآورده نفتی بنزین، نفت سفید و نفتگاز در سال ۹۵ از انبار نفت ایثارگران به مقاصد بخش های مختلف مصرف در داخل و خارج از استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان عنوان کرد: از این میزان، ۷۲۳ میلیون لیتر متعلق به فرآورده بنزین، ۱۲۴ میلیون لیتر نفت سفید و ۸۶۸ میلیون لیتر نفتگاز بوده است.

وی افزود: مناطق کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارومیه، میاندوآب، قزوین و تبریز از جمله مناطقی بودند که سوخت مایع مورد نیاز خود را از مبدأ انبار نفت ایثارگران منطقه همدان تأمین می کردند.

روستایی به میزان مصرف CNG در سال ۹۵ اشاره و اضافه کرد: حدود ۱۱۴ میلیون و ۵۱۹ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG در ۱۲ ماه مصرف شد که نسبت به میزان مصرف ۱۱۰ میلیون و ۷۲۸ هزار مترمکعبی در سال ۹۴، شاهد افزایش ۳.۴ درصدی هستیم.

کاهش مصرف نفت‌کوره نیروگاه شهید مفتح طی سال گذشته

امین روستایی ضمن ابراز خرسندی از کاهش مصرف نفت‌کوره نیروگاه شهید مفتح طی سال گذشته عنوان کرد: با توجه به تبدیل سوخت مصرفی این نیروگاه از نفت‌کوره به گاز طبیعی، میزان مصرف نفت‌کوره این واحد بزرگ صنعتی از ۷۴۵ میلیون لیتر در سال ۹۴ به ۲۸۹ میلیون لیتر در سال ۹۵ رسیده که کاهش ۶۱ درصدی مصرف را در کل سال شاهد بوده ایم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان با اشاره به افزایش ناگهانی شدت ارسال و مصرف فرآورده ها طی سه ماهه پایانی سال ۹۵ که می رفت بحران جدیدی را در این حوزه رقم زند، افزود: در بازه زمانی مورد اشاره ارسال و مصرف فرآورده های نفتکوره و نفتگاز اوج خود را تجربه کرد به طوری که با قطع جریان گاز طبیعی نیروگاه، این واحد بزرگ تولید برق غرب کشور با ثبت ورود روزانه ۱۶۰ دستگاه نفتکش و تخلیه میانگین در هر روز معادل ۴ میلیون لیتر نفتکوره در مخازن آن توانست مانع توقف چرخش توربین ها و خاموش شدن مشعل نیروگاه شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته، ۳۵ هزار و ۸۰۷ تن گاز مایع مصرف شده که در قیاس با سال ۹۴ رشد ۱۳ درصدی مصرف را در پی داشته است.

روستایی همچنین یادآور شد: نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی ۶۰ جایگاه عرضه سوخت توسط تیم های نظارت بر مجاری عرضه نوروزی مورد بازدید قرار گرفت.

منبع: www.mehrnews.com