اختصاص ٤٠ درصد سبد سوخت خودروها به سی ان جی

Author:

 

روزانه نزدیک به دو میلیون مترمکعب سی ان جی در ١٥٤ جایگاه استان آذربایجان شرقی توزیع می شود.

به گزارش مجله صنعت CNG به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به خبرنگار شانا گفت: هم اکنون جایگاه های این استان روزانه دو میلیون مترمکعب سی ان جی توزیع می کنند که به این ترتیب، ٣٥ تا ٤٠ درصد سبد مصرفی انرژی خودروها را گاز فشرده تشکیل می دهد.

ولی الله دینی، درباره تعداد جایگاه های سی ان جی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تاکنون در این استان، ١٥٤ جایگاه سی ان جی راه اندازی شده که از این تعداد، ١٠٨ جایگاه در شهرستان ها و ٤٦ جایگاه نیز در تبریز قرار دارد.

وی با بیان مزایای زیست محیطی گاز نسبت به دیگر سوختهای فسیلی اعلام کرد: مقدار انتشار انواع آلاینده های خودروهای گازسوز به مراتب نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی کمتر بوده که این موضوع از جمله مزیتهای مهم استفاده از گاز در خودروها محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ادامه داد: پایین بودن قیمت گاز نسبت به سایر سوختها یکی دیگر از شاخصهای مهم استفاده از این سوخت پاک و ایمن در خودروها است.

به گفته دینی، با توجه به اهمیت مصرف گاز طبیعی در چرخه حمل و  نقل درون و برون شهری استان، شرکت گاز آذربایجان شرقی با ارسال مستمر و پایدار گاز به جایگاه ها، تامین ٣٥ تا ۴۰ درصد مصرف سبد سوخت خودروهای استان را بر عهده دارد.

 

منبع: www.cngmag.ir