اجرای پایلوت طرح سراسری آزمون دوره ای نازل های CNG با حضور مدیران کشوری و استانی

Author:

حرف تازه – آزمون دوره ای نازل های جایگاه CNG در سطح کشور به صورت رسمی برای اولین بار در گیلان آغاز شد.
طرح کشوری بازرسی نازل های جایگاه CNG سطح کشور به صورت پایلوت در گیلان با حضور رئیس مرکز ملی اوزان و اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، مدیرکل و معاونت اداره کل استاندارد گیلان، رئیس و کارشناس ارشد بخش CNG شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی گیلان و جمعی از مدیران و پرسنل آزمایشگاه کالیبراسیون پویندگان بهبود کیفیت از جایگاه CNG مکتب قرآن کلانشهر رشت به طور رسمی آغاز یافت.

محمدی رئیس مرکز ملی اوزان و اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد در حاشیه اجرای این طرح در استان گیلان گفت: به دلیل تامین زیرساخت های لازم و اخذ تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد ایران توسط شرکت فنی و مهندسی پویندگان بهبود کیفیت، این طرح کشوری به صورت پایلوت برای اولین بار از استان گیلان آغاز شد تا بعد از رفع نواقض در استان های دیگر هم پیگیری شود.

داریوش اشکانی پور مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه با اجرای این طرح میزان عملکرد نازل ها تست می شود و این عامل باعث می گردد مصرف کنندگان با اطمینان بیشتر از این خدمات بهره مند می شوندحائز اهمیت هست، خاطرنشان کرد: بی شک آزمون دوره‌ای دیسپنسرهای CNG تأثیر بسزایی در استانداردسازی جایگاه‌ها دارد.

اشکانی پور ادامه داد: تأیید دیسپنسرهای جایگاه‌ها، اطمینان خاطر مصرف کنندگان گاز CNG و همچنین رضایت دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان تعزیرات حکومتی را به دنبال خواهد داشت.

اشکانی پور افزود: این طرح با پیگیری های صورت گرفته توسط این اداره کل و سازمان ملی استاندارد و با تأمین تجهیزات و مهیا نمودن زیر ساخت‌های مناسب توسط
شرکت پویندگان بهبود کیفیت وبا نظارت مرکزملی اندازه شناسی، مساعدت و همراهی شرکت ملی پخش فرآوردهٔ نفتی منطقه گیلان و انجمن صنفی جایگاه داران و مالکان جایگاه‌های CNG برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

قاسمی رئیس بخش CNG شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی گیلان در مورد تاثیرات اجرای پایلوت این طرح کشوری در گیلان گفت: قاعدتا این طرح موجب اطمینان سازی بیشتر برای جامعه خواهد شد و شرکت پویندگان بهبود کیفیت با اخذ تایید صلاحیت های لازم برای اولین بار این طرح را در گیلان آغاز نمود.

وی با ابراز رضایت از صحت عملکرد نازل ها از ابتدای آغاز این طرح افزود: تا به امروز خطای بیش از حدی در جایگاه های تحت آزمون مشاهده نشده است و برچسب تایید بر روی دیسپنسرها چسبانده شده است البته پیش بینی شده است در صورت مشاهده خطای بیش از حد در دیسپنسرها سوخت گیری گازطبیعی پلمپ خواهد شد تا بعد از تصحیح مقادیر و کسب تاییدیه لازمه می توانند اقدام به سوختگیری نمایند.

همچنین محمدرضا آبادیان مدیرعامل شرکت پویندگان بهبود کیفیت به عنوان تنها شرکت تایید صلاحیت شده طرح سراسری آزمون دوره ای نازل های جایگاه CNG در مورد چگونگی آغاز این طرح توسط یک شرکت بومی گیلان اطهار داشت: آزمایشگاه مرجع پویندگان بهبود کیفیت با تشخیص این نیاز از دوسال پیش اقدام به ایجاد ساختار فنی و علمی لازم نمود و با توجه به توان متخصصین بومی استان و حمایت مدیران سازمانهای متولی، موفق گردید این طرح را برای اولین با در کشور، دراستان گیلان شروع شود.

کارآفرین نمونه استان گیلان ادامه داد: قطعا اجرای این طرح، علاوه بر افزایش رضایت مشتریان جایگاه های CNG موجب اطمینان صاحبان جایگاه از عملکرد تجهیزات اندازه گیری مرتبط گردیده که مسلما به ارتقای استانداردهای جایگاه های CNG کمک می نماید. امیدواریم با حمایت سازمان ملی استاندارد ایران، مرکز ملی اندازه شناسی وزارت نفت و تمامی سازمانهای متولی، این طرح بتواند در کل کشور عملیاتی شود و منافع آن به احاد جامع برگردد.

لازم به ذکر است، آزمایشگاه مرجع کالیبراسیون پویندگان بهبود کیفیت فعالیت خود را از سال ٨٩ آغاز کرده است و هم اکنون با اخذ تایید صلاحیت بین المللی iso/iec17025 به عنوان مجهزترین آزمایشگاه مرجع کالیبراسیون شمال کشور در حال ارائه خدمات به واحدهای صنعتی و سوخت رسانی سطح کشور می باشد.

 photo 2017-10-22 07-59-53

photo 2017-10-22 07-59-55

منبع: www.harftaze.ir