آغاز مجدد تولید مخازن CNG در ماشین سازی عابدی

Author:

 

استان‌ها > البرز – تنها تولیدکننده بخش خصوصی در حوزه ساخت مخازن CNG در گفتگو با خبرآنلاین البرز، از آغاز مجدد تولید این مخازن در استان البرز خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین البرز، مجید عابدی مدیر کارخانه ماشین سازی عابدی با اشاره به اینکه اکنون یکی از اساسی ترین نیاز های کشور در حوزه ساخت مخازن تحت فشار است گفت: از سال 86 به صورت جدی در حوزه ساخت مخازن CNG با کیفیت و استاندارد های جهانی شروع به فعالیت کردیم.
تولید نمونه های فولادی و کامپوزیت مخازن CNG وی افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت 2.1 هکتار و فضای سرپوشیده ای حدود 1.6 هکتار به تولید پرس های فرمینگ، آجرنسوز اشتغال دارد و در سال 86 با توجه به نیاز کشور به مخازن CNG و طرح تولید این مخازن را به جریان انداخت و موفق به تولید نمونه های فولادی و کامپوزیتی این محصول شد.
وی ادامه داد: سرمایه این کارخانه با وجود توافق با گروه صنعتی ایران خودرو برای اجرای طرح جامع 5 ساله تولید 1 میلیون مخزن CNG و معطل ماندن سهمیه ارزی و ریالی گروه در بانک عامل و واردات بدون کیفیت این مخازن در سال های اولیه فعالیت تولید مخازن CNG است.
تنها تولید کننده پرس های هیدرولیک با توان بالای 1000 تن در ایران
مجید عابدی گفت: این مجموعه صنعتی اولین و تنها تولید کننده پرس های هیدرولیک با توان بالای 1000 تن در ایران و خاورمیانه و یکی از بهترین واحد تولید کننده مخازن CNG کشور است این واحد به دلیل کاهش تولید خودرو در کشور و تمایل خودرو سازان به واردات این مخازن در سال های آغازین با مشکلات جدی مواجه شده است.
وی افزود: تجربه این شرکت در تولید پرس های سنگین تا 4 هزار تن و ساخت انواع ماشین های صنعتی موجب شد تا با طراحی خط تولید مخازن CNG به سوی بومی سازی گامبرداشته و پیش از آن موفق به اخذ گواهینامه های متعدد ملی و بین المللی از جمله CE در تولید مخازن، گواهینامه ایمنی شغلی و گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت صنعت خودرو شده بود.
مجید عابدی گفت: این مجموعه برای تولید این مخازن که نیازمند تکنولوژی بالایی هستند از دانش فنی داخل کشور و پرسنل متخصص استفاده کرده است و برای به روز نگه داشتن تجهیزات کوچکترین نیازی به خارج از کشور وجود ندارد.

اولین کارخانه تولید مخزن CNG از روش کشش گرم ورق
وی اضافه کرد: این شرکت تنها کارخانه موجود در ایران است که دارای توانایی تولید مخزن CNG از روش کشش گرم ورق بوده و تمامی تجهیزات و نرم افزار مورد نیاز را طراحی و ساخته و به مرحله تولید انبوده رسانده است که جای بالندگی برای تمامی صنعت گران ایران است.
این تولید کننده خلاق گفت: در سال 88 با توجه به نیاز خودروهای گازسوز در کشور توافقنامه ای با گروه صنعتی ایران خودرو برای ساخت سالانه 200 هزار مخزن CNG منعقد کردیم و مقرر شد این تولید تا مرحله راه اندازی خطوط تولید مخازن فولادی گاز پیگیری شود.
وی افزود: در حالی که تولید انبوه مخازن در سال 89 شروع شد و این پروسه در یک برنامه 5 ساله با هدف ساخت و تحویل بیش از دو میلیون دستگاه مخزن با ایران خودرو برنامه ریزی شد اما این امر با تحولات بازار خودرو کشور و افت شدید تولید در این زمینه و اعمال تحریم های غرب علیه ایران همراه شد.
ایجاد اشتغال برای 300 نفر در آینده نزدیک با مساعدت موسسه نور
مجید عابدی عنوان کرد: کارخانه با مشکلات مالی به دلیل شرایط سیاسی کشور مواجه شد که پس از بازدید سرپرست موسسه مالی و اعتباری نور در سال 94 با پرداختی که به مجموعه تزریق شد، مواد اولیه را تهیه کرده شرکت دوباره احیا شد و اکنون با تمام توان در حال تولید هستیم و در حال حاضر در حدود 100 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
وی گفت: اکنون نیز در بازدید مجددی که رییس این موسسه از کارخانه داشت مقرر شد تسهیلاتی را برای خرید هزار تن مواد اولیه در اختیار مجموعه قرار دهد که با این مقدار حدود 12 هزار مخزن می توانیم تولید کنیم و از این طریق 70 نفر دیگر را در شیفت دوم کارخانه مشغول به کار می کنیم از طرفی نیز اگر خط تولید مخزن CNG به ظرفیت کامل خود برسد می توانیم تعداد پرسنل را به 300 نفر برسانیم.

منبع: www.khabaronline.ir