صف‌ طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت مازندران صحت دارد؟

Author:

ساری – ایرنا – کمبود سوخت در ۷۲ ساعت گذشته در برخی از جایگاه‌های سوخت استان از سوی رسانه های معاند بیان شده که به گفته مسئولان امر این مسئله صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای اخیر خبر واهی مبنی بر تعطیلی برخی از جایگاه‌های سوخت و طولانی شدن صف‌های بنزین دراستان منجر به خوراک رسانه‌ای شد که برخی شبکه‌های مجازی آن را به کمبود بنزین در مازندران ربط دادند.

برخی شهروندان نیز با تهیه تصاویری از ترافیک خودرویی در جایگاه‌ها از تعطیلی برخی مراکز حکایت کردند که البته از سوی مسئولان امر این مسئله تایید نشد، اما با این وجود شیطنت رسانه‌ای مانع از شایعه پراکنی در این حوزه نشد.

اما به گفته مسئولان شرکت‌های توزیع پخش فرآورده‌های نفتی ساری و چالوس ترافیک در جایگاه های سوخت به دلیل تعطیلات تابستانی مقطعی و طبیعی است و مشکل بحرانی در این ارتباط وجود ندارد.

مسئولان اجرایی ترافیک جایگاه سوخت را ناشی از حضور مسافران در شهرهای غربی و مرکزی و موقتی دانستند.

مسوولان امر با بیان اینکه حجم مسافرت ها به مازندران بخصوص در مناطق غربی در مرداد ماه به شدت افزایش یافته است گفت: با توجه به حجم بالای مسافر واقامت طولانی آنان تقریبا تمامی روزهای هفته با ترافیک جاده ای مواجه هستیم.

همچنین مصرف بنزین در غرب استان چشمگیر است و در حال حاضر شرایط نرمال را سپری می کنیم که مصرف بنزین نسبت به مواقع عادی افزایش دارد.

همچنین طبق بررسی های انجام شده، شایعات مبنی بر کمبود سوخت غیرواقعی و کذب عنوان شده و در حالت عادی هیچگونه مشکلی برای تامین سوخت وجود ندارد، و اکنون نیز تقریباً تمامی جایگاه‌های فعال و محموله‌های در حال سوخت رسانی به شبکه هستند.

مسوولان از مردم خواستند به دلیل شرایط گردشگر پذیری استان در ایام پیک مصرف، با خودداری از استفاده انفرادی و تک سرنشین از خودروهای شخصی، و خودداری از ترددهای غیر ضروری به آرام کردن شرایط کمک کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز امروز اعلام کرد که برابر آمار به دست آمده طی چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۳۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه درسطح محورهای این استان به ثبت رسیده که حدود ۲۰ درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ مازندران در رتبه دومین استان پرتردد کشور قرار گرفته است.

حسن جهانیان به آمار تردد ثبت شده ازمحورهای مواصلاتی استان مازندران با استان‌های مجاور اشاره و بیان کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری از مبادی و مقاصد ورودی و خروجی استان بیش از ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد انجام شده که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا