تامین امنیت انرژی کشور با وجود تحریم ها

Author:

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه شرایط تحریم سنگین است، گفت: با این حال در کشور امنیت انرژی به طور کامل برقرار است.

جلیل سالاری در مراسم تودیع و معارفه مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه کشور و صنعت نفت در مسیر تحول قرار دارد، افزود: با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاده باید از ساختار سنتی خارج شویم.

وی ادامه داد: قوانینی و مقرراتی آمده و شرایط را تغییر داده است و حوزه کار نیز گسترش پیدا کرد و با توجه به این موارد نیاز به نیروی متخصص بیشتر احساس می شود.

سالاری با تاکید بر اینکه اگر ساختار درست کنیم اما نیروی متخصص نداشته باشیم کارایی لازم وجود نخواهد داشت، گفت: با نیروی انسانی باید ارتباط داشته باشیم و کنار نیروی انسانی باشیم.
وی با بیان اینکه خاکریز ما تولید است، افزود: باید به مناطق مختلف عملیاتی خود سرکشی کنیم زیرا در اتاق نمی توان برای حل مشکلات تصمیم گرفت.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم باید کارپژوهشی کنیم.
وی ادامه داد: شرایط واگذاری ها متفاوت شده و برای نیروهای جدید باید به فکر آموزش باشیم و این آموزش در محیط عملیاتی باشد. باید در محیط ها آموزشی و دانشی کارآفرین تربیت کنیم.

سالاری افزود: در خصوص چالش هایی که در ساختار داریم باید به همه حوزه ها بپردازیم و به ساختار سنتی فکر نکنیم و ساختار شناور باشد.
وی با بیان اینکه مشکلات در بخش های مختلف زیاد است، گفت: برای توسعه بخش خصوصی ورود نمی کند و در سال های اخیر به تجربه نمونه های آن را دیده ایم.
به گفته سالاری اگرچه چالش ها زیاد است اما نباید توقف کرد.

وی به اهمیت موضوع بهره وری در کشور اشاره کرد و افزود: شاخص های بهره وری باید واقع بینانه باشد. باید محاسباتی انجام شود تا بهره وری نوین را در مجموعه داشته باشیم در نحوه ارزیابی و محاسبه واقع بینانه برخورد کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: اتفاقی که در حوزه سایبری در موضوع حمله به سامانه هوشمند سوخت انجام شد منحصر به فرد بود و در کدام بخش های کشور کاری مشابه آن انجام شده است.
وی تصریح کرد: شرایط عادی نیست از این فضا باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری عبور کنیم. شرایط تحریم سنگین است با این حال در کشور امنیت انرژی برقرار است.

سالاری گفت: اگر می خواهیم مسیر تولید و توسعه دچار اخلال نشود باید ضربتی عمل کنیم و این در شرایطی است که از گذشته نیز مشکلاتی مانده است.
وی با تاکید بر اینکه باید به بحث مسکن کارکنان توجه کنیم، افزود: در حوزه معیشت کارکنان باید دلگرمی و امیدواری بدهیم.